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icon_article 表紙


三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 )
icon_article 堀越比呂志教授[肖像]


三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 )
icon_article 堀越比呂志教授退任記念号発刊にあたって

岡本, 大輔
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 )
icon_article 目次


三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 )
icon_article 英文目次


三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 )
icon_article マーケティング理論の焦点と「人間学」
The focus of marketing theory and "anthropology"

堀越, 比呂志
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 1 - 18
icon_article 限定合理性 : その進化と哲学的意義
Bounded rationality : its evolution and philosophical significance

渡部, 直樹
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 19 - 33
icon_article ドイツ一般経営経済学における方法論的問題状況 : Chr. ユルミの所説を中心に
Methodological problem situation in German general business administration : a discussion focused on the argument of Chr. Julmi

榊原, 研互
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 35 - 46
icon_article ダイナミック・ケイパビリティ論の哲学的・経済学的解釈 : ダイナミック・ケイパビリティとイノベーションのジレンマ
Philosophical and economic interpretation of dynamic capabilities based perspective : dynamic capabilities and innovator's dilemma

菊澤, 研宗
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 47 - 60
icon_article マクロ・マーケティング視点より見た日本の消費者政策
Macromarketing perspectives on Japan's consumer policy

高橋, 郁夫
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 61 - 76
icon_article 年配者の情報感度によるセグメンテーションの実証研究
An empirical study of segmentation by information sensitivity of the elderly

清水, 聰
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 77 - 98
icon_article 概念メタファーが消費者選択に与える影響 : 甘くロマンチックな恋愛と苦々しい失恋
The effects of conceptual metaphor on consumer choice : a sweet romance and a bitter end of love

小野, 晃典
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 99 - 110
icon_article 機械学習とマーケティング
Machine learning and marketing

里村, 卓也
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 111 - 121
icon_article 暗黙理論と異時点間選択 : 心理的な時間と楽観性の調整効果
Implicit theories and intertemporal choices : the moderating effects of psychological time and optimism

白井, 美由里
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 123 - 136
icon_article マーケティング戦略におけるビッグデータの活用
Big data utilization in marketing strategies

高田, 英亮
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 137 - 149
icon_article オートクチュール, ラグジュアリー・インターナショナル・ビジネスとマーケティング戦略
Haute couture, luxury international business and the marketing strategy

塚田, 朋子
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 151 - 163
icon_article マンガ・アニメの消費者行動 : コンサマトリーで, 優劣の客観的判断基準がない製品の消費者行動分析
Manga and anime consumer behavior : consumer behavior analysis of consummatory products and products without objective criteria for superiority or inferiority

三浦, 俊彦
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 165 - 181
icon_article 地域ブランド成果の相違が地域ブランド資産-価値構造の評価に与える影響 : 修正地域ブランド資産-価値評価モデルに基づく定量分析
Impact of place brand performances on place brand's assets-value structure : quantitative analysis using the refined place brand asset-value assessment model

小林, 哲
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 183 - 202
icon_article わが国における第二次世界大戦直後の電気自動車ブーム : 新規参入者の動きを中心として
Electric vehicle boom right after World War II in Japan : focusing on the movement of new entrants

石川, 和男
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 203 - 216
icon_article ポップアップ・ストア研究の現状と課題
Current status and challenges of research on pop-up retailing

菊池, 一夫
三田商学研究. 63, 4 ( 2020 . 10 ) ,p. 217 - 234
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