|
表紙
哲學.
115
(
2006
.
2
) |
|
|
|
|
標題紙
哲學.
115
(
2006
.
2
) |
|
|
|
目次
哲學.
115
(
2006
.
2
) |
|
|
|
序
Preface
大村, 彰道
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. i
-
ii
|
|
|
|
|
|
『新民叢報』に見る音楽教育論 : 梁啓超と曽志忞の音楽教育思想の比較を中心に
China's philosophy of music education in early 1900's : a study of Liang Qichao and Zeng Zhimin's remarks in Xinmincongbao
高, 婙
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 45
-
88
|
|
|
|
受験雑誌・進学案内書にみる近代日本における予備校
The yobikos in modern Japan described in the magazines on the entrance examination and the guidebooks on the advanced schools
吉野, 剛弘
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 89
-
114
|
|
|
|
地方改良運動期における読書と社会教育 : 井上友一の「自治民育」構想を視点として
Reading activities and popular education in 'Chiho-Kairyo-Undo' : focusing on 'Jichi-Miniku' theory by Inoue Tomoichi
山梨, あや
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 115
-
155
|
|
|
|
徳育における「儒教主義」の論理 : 西村茂樹の徳育観を手がかりにして
Logic of "Confucianism" in moral education : using Shigeki Nishimura's outlook on moral education as a clue
篠, 大輔
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 157
-
179
|
|
|
|
循環系学習での自己説明と図示の効果
The effects of interaction between self-explanations and illustrations in circulatory system learning
伊藤, 貴昭
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 181
-
199
|
|
|
|
青少年の対人ストレッサーへのコーピングとその効果
Coping with interpersonal stress and its effectiveness during childhood and adolescence
小川, 万理子
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 201
-
220
|
|
|
|
セルフエスティームに関する行動遺伝学研究の展望 : 行動遺伝学の知見と学校教育における精神保健活動との関わり
Review of behavioral genetic studies on self-esteem : the relationships between the evidence of behavioral genetic studies and the activity of mental Health in School Education
鎌倉, 利光
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 221
-
238
|
|
|
|
学習・教授場面における作動記憶の容量制限に対する対処法
The way to solve the problems about the capacity limitation of working memory in the situations of learning and instruction
佐々木, 尚
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 239
-
262
|
|
|
|
教育という営みの中で精神的健康について語る意味
The role of education in raising awareness about mental health
前川, 浩子
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 263
-
286
|
|
|
|
|
|
編集後記
哲學.
115
(
2006
.
2
) ,p. 337
-
337
|
|
|
|