アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000115-0091.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:Oct 4, 2010 |
Downloads |
: 1313 |
Total downloads since Oct 4, 2010 : 1313
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
受験雑誌・進学案内書にみる近代日本における予備校
|
カナ |
ジュケン ザッシ・シンガク アンナイショ ニ ミル キンダイ ニホン ニ オケル ヨビコウ
|
ローマ字 |
Juken zasshi shingaku annaisho ni miru kindai Nihon ni okeru yobiko
|
|
別タイトル |
名前 |
The yobikos in modern Japan described in the magazines on the entrance examination and the guidebooks on the advanced schools
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
吉野, 剛弘
|
カナ |
ヨシノ, タケヒロ
|
ローマ字 |
Yoshino, Takehiro
|
所属 |
東京電機大学情報環境学部
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
115
|
年 |
2006
|
月 |
2
|
開始ページ |
89
|
終了ページ |
114
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Among a lot of means of preparing for the entrance examination, preparatory schools for the entrance examination (yobiko) developed in modern Japan. This paper investigates the comments on this kind of schools described in the magazines on the entrance examination and the guidebooks on the advanced schools. 1-year preparatory schools came into being in 1900 s. A number of students went to this kind of schools, nevertheless they were recognized as profit-making schools and assemblies of the failures, that is as necessary evil. As the entrance examination became harsh, preparatory schools were accepted and considered as the best way to the passage of the entrance examination. In 1930 s supplementary courses (hoshu-ka) of the middle schools were taken notice of as a new type of preparatory schools, though from Meiji era on this course was one of the means of preparing for the entrance examination. The rise of supplementary courses signified the decline of the old rude preparatory schools and the beginning of the control in the preparatory education. This control included the regular presence at the lectures and the continuous guidance from the teachers.
|
|
目次 |
はじめに
1. 明治後期における予備校評
2. 大正期における予備校評
3. 昭和戦前期における予備校評
おわりに
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集教育研究の現在-教育の統合的理解を目指して-
教育史
投稿論文
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|