アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000115-0003.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.1 MB
|
Last updated |
:Oct 4, 2010 |
Downloads |
: 1455 |
Total downloads since Oct 4, 2010 : 1455
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
初期ニーチェにおける陶冶論と教育論 : Bildung理解を中心として
|
カナ |
ショキ ニーチェ ニ オケル トウヤロン ト キョウイクロン : Bildung リカイ オ チュウシン トシテ
|
ローマ字 |
Shoki Niche ni okeru toyaron to kyoikuron : Bildung rikai o chushin toshite
|
|
別タイトル |
名前 |
Early F. Nietzsche on culture and education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
内藤, 貴
|
カナ |
ナイトウ, タカシ
|
ローマ字 |
Naito, Takashi
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
115
|
年 |
2006
|
月 |
2
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
23
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
On the basis of his critical view on the educational and cultural situation in the 19th-century German nation, Nietzsche questioned what is cultured and educated. "Bildung", translated as education, culture, formation, is one of his concerns which lasted for his lifetime. Nietzsche examined the real state of the educational system of his time, to give an example, in his lectures on The Future of our Educational Institutions. He highlighted the feature of the culture in Ancient Greek in order to clarify his ideals. This paper attempts to clarify his early thought of culture and education and set it properly in the context of pedagogical history of culture.
|
|
目次 |
1. 序
2. 古典語教育・学問準備教育への批判
3. 古代ギリシアを理想とするBildung概念
4. 教養と教育の関連性
5. 結び
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集教育研究の現在-教育の統合的理解を目指して-
教育哲学
投稿論文
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|