アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000115-0223.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:923.4 KB
|
Last updated |
:Oct 4, 2010 |
Downloads |
: 1054 |
Total downloads since Oct 4, 2010 : 1054
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
セルフエスティームに関する行動遺伝学研究の展望 : 行動遺伝学の知見と学校教育における精神保健活動との関わり
|
カナ |
セルフエスティーム ニ カンスル コウドウ イデンガク ケンキュウ ノ テンボウ : コウドウ イデンガク ノ チケン ト ガッコウ キョウイク ニ オケル セイシン ホケン カツドウ トノ カカワリ
|
ローマ字 |
Serufuesutimu ni kansuru kodo idengaku kenkyu no tenbo : kodo idengaku no chiken to gakko kyoiku ni okeru seishin hoken katsudo tono kakawari
|
|
別タイトル |
名前 |
Review of behavioral genetic studies on self-esteem : the relationships between the evidence of behavioral genetic studies and the activity of mental Health in School Education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
鎌倉, 利光
|
カナ |
カマクラ, トシミツ
|
ローマ字 |
Kamakura, Toshimitsu
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
115
|
年 |
2006
|
月 |
2
|
開始ページ |
221
|
終了ページ |
238
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of the article is to examine the associations between the evidence of behavioral genetic studies on self-esteem and the activity of mental health in school education. From the evidence of behavioral genetic studies, self-esteem was significantly explained by genetic and nonshared environmental effects, but not significantly influencing shared environmental effects. A few studies of self-esteem using longitudinal behavior-al genetic design also reported that self-esteem stability was significantly influenced by genetic and nonshared environ-mental effects, whereas self-esteem change was significantly caused by nonshared environmental effects, but not significantly influencing genetic effects. On the other hand, in the activity of mental health school education, it is important to effectively intervene in the problems of bad mental health such as low self-esteem. In order to improve low self-esteem, according to the evidence of behavioral genetic studies that nonshared environmental factors influence self-esteem change low self-esteem, we need to explore the concrete aspects of nonshared environmental influences on self-esteem change.
|
|
目次 |
1. はじめに
2. セルフエスティームに関する行動遺伝学研究の展望
(1) セルフエスティームに影響する遺伝と環境の効果
(2) セルフエスティームの安定性と変動に影響する遺伝と環境の効果
3. セルフエスティームに関する行動遺伝学研究の知見と学校教育における精神保健活動
4. おわりに
|
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
特集教育研究の現在-教育の統合的理解を目指して-
教育心理学
投稿論文
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|