|
表紙
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) |
|
|
|
目次
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) |
|
|
|
「思想惑乱の時代」と泉鏡花 : 「瓔珞品」から「春昼」へ
Izumi Kyoka in "the age of bewilderment of the thought" : from "Yorakubon" to "Shunchu"
富永, 真樹
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 1 (380)
-
22 (359)
|
|
|
|
鎌倉期における『文鳳抄』『擲金抄』の享受
The enjoyment of "Bunpôshô" "Tekkinnsyô" in Kamakura period
大木, 美乃
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 23 (358)
-
40 (341)
|
|
|
|
彙報
Miscellany
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 41 (340)
-
75 (306)
|
|
|
|
那宅花園における梅蘭芳と大倉喜八郎の邂逅 : 1919年梅蘭芳帝国劇場公演の起点と『天女散花』
The encounter between Mei Lanfang and Ōkura Kihachirō at Najia Garden : Tiannü sanhua and starting point of Meilanfang's performance at Teikoku Gekijō in 1919
平林, 宣和
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 76 (305)
-
86 (295)
|
|
|
|
京劇・梅蘭芳と日本 : 三度の訪日公演の背景とその目的
A study on legendary Mei-Lanfang in Japan : background and mission of his three visits to Japan
袁, 英明
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 87 (294)
-
100 (281)
|
|
|
|
中国演劇史上の京劇
Beijing opera in the history of Chinese theater
岡, 晴夫
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 101 (280)
-
109 (272)
|
|
|
|
日本における京劇
Beijing opera in Japan
山下, 輝彦
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 110 (271)
-
117 (264)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
理想の姿をとり戻すとき : 池莉のメロドラマ的世界
Reconstructing an ideal image : the melodrama of loss and catharsis in Chi Li's work
吉川, 龍生
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 193 (188)
-
208 (173)
|
|
|
|
戦後期における岩下俊作「富島松五郎伝」の改編をめぐって
The post-war adaptations of Iwashita Shunsaku's The life of Tomishima Matsugoro
杉野, 元子
藝文研究.
106,
(
2014
.
6
) ,p. 209 (172)
-
226 (155)
|
|
|
|
|
|