慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA00260492-20200000-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA00260492-20200000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :899.5 KB
Last updated :Jun 8, 2020
Downloads : 720

Total downloads since Jun 8, 2020 : 720
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル How are shocks to trend and cycle correlated? : a simple methodology for unidentified unobserved components models  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 長倉, 大輔  
カナ ナガクラ, ダイスケ  
ローマ字 Nagakura, Daisuke  
所属 慶應義塾大学経済学部  
所属(翻訳) Faculty of Economics, Keio University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Keio Economic Society, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2019  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio economic studies  
翻訳  
55  
 
2019  
 
開始ページ 1  
終了ページ 14  
ISSN
00229709  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this paper, we propose a simple methodology for investigating how shocks to trend and cycle are correlated in unidentified unobserved components models, in which the correlation is not identified. The proposed methodology is applied to U.S. and U.K. real GDP data. We find that the correlation parameters are negative for both countries. We also investigate how changing the identification restriction results in different trend and cycle estimates.
 
目次

 
キーワード
Unobserved components model  

trend  

cycle  

business cycle analysis  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 08, 2020 11:23:42  
作成日
Jun 03, 2020 15:51:42  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 3, 2020    インデックス を変更
Jun 8, 2020    タイトル を変更
 
インデックス
/ Public / 経済学部 / Keio economic studies / 55 (2019)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 「危険の予見可能... (552) 1st
2位 故意犯と過失犯の... (546)
3位 世襲経営者のマネ... (538)
4位 新自由主義に抗す... (422)
5位 731部隊と細菌戦 ... (410)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 価格に対する消費... (1053) 1st
2位 楽天とアマゾンの... (930)
3位 アセトアニリドの... (676)
4位 インフルエンサー... (539)
5位 731部隊と細菌戦 ... (507)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース