アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10079809-20170331-0019.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:10.5 MB
|
Last updated |
:Apr 14, 2017 |
Downloads |
: 4275 |
Total downloads since Apr 14, 2017 : 4275
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
ローレンツ力に関する学生実験の実践方法
|
カナ |
ローレンツリョク ニ カンスル ガクセイ ジッケン ノ ジッセン ホウホウ
|
ローマ字 |
Rorentsuryoku ni kansuru gakusei jikken no jissen hoho
|
|
別タイトル |
名前 |
The practice of the experiment on the Lorentz force for undergraduates
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
加堂, 大輔
|
カナ |
カドウ, ダイスケ
|
ローマ字 |
Kado, Daisuke
|
所属 |
慶應義塾大学日吉物理学教室
|
所属(翻訳) |
Department of Physics, Hiyoshi campus, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
松浦, 壮
 |
カナ |
マツウラ, ソウ
|
ローマ字 |
Matsuura, So
|
所属 |
慶應義塾大学日吉物理学教室
|
所属(翻訳) |
Department of Physics, Hiyoshi campus, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku Hiyoshi kiyo kanko iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2017
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of natural science
|
巻 |
|
号 |
61
|
年 |
2017
|
月 |
3
|
開始ページ |
19
|
終了ページ |
36
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
We demonstrate the experiment on the Lorentz force in physics, which is proposed in Hiyoshi Review in Natural Science, Keio university, No.51, 9-21 (2012). The experiment is designed to be done with familiar swing and magnet, and to lead experimenters with little education of physics such as undergraduate students in humanities and social sciences to understanding natural science from a fundamental perspective. In this paper, we show materials of the experiment and explain a method of making experimental equipment in detail with many photos and figures. A step-bystep procedure of the experiment is shown with example results. Some technical points are improved, and the Lorentz force can be studied at the quantitative level. We also propose some ideas avoiding extra difficulties in mathematics, which would be useful to make experimenters who are bad at math concentrate on physical phenomena of the Lorentz force.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|