アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
jkup2008_4_017.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.2 MB
|
Last updated |
:Aug 21, 2008 |
Downloads |
: 1464 |
Total downloads since Aug 21, 2008 : 1464
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
薬学生の介護老人保健施設における体験型プログラムの有用性
|
カナ |
ヤクガクセイ ノ カイゴ ロウジン ホケン シセツ ニ オケル タイケンガタ プログラム ノ ユウヨウセイ
|
ローマ字 |
Yakugakusei no kaigo rojin hoken shisetsu ni okeru taikengata puroguramu no yuyosei
|
|
別タイトル |
名前 |
The effect of experience program for the pharmacy students at a health care facility for the elderly
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
永井, 紀美
|
カナ |
ナガイ, ノリヨシ
|
ローマ字 |
Nagai, Noriyoshi
|
所属 |
共立薬科大学社会薬学講座
|
所属(翻訳) |
Department of Social Pharmacy, Kyoritsu University of Pharmacy
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
岸本, 桂子
|
カナ |
キシモト, ケイコ
|
ローマ字 |
Kishimoto, Keiko
|
所属 |
共立薬科大学社会薬学講座
|
所属(翻訳) |
Department of Social Pharmacy, Kyoritsu University of Pharmacy
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
丸岡, 弘治
|
カナ |
マルオカ, ヒロシ
|
ローマ字 |
Maruoka, Hiroshi
|
所属 |
共立薬科大学社会薬学講座
|
所属(翻訳) |
Department of Social Pharmacy, Kyoritsu University of Pharmacy
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
福島, 紀子
 |
カナ |
フクシマ, ノリコ
|
ローマ字 |
Fukushima, Noriko
|
所属 |
共立薬科大学社会薬学講座
|
所属(翻訳) |
Department of Social Pharmacy, Kyoritsu University of Pharmacy
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
共立薬科大学
|
カナ |
キョウリツ ヤッカ ダイガク
|
ローマ字 |
Kyoritsu yakka daigaku
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
共立薬科大学雑誌
|
翻訳 |
The journal of Kyoritsu University of Pharmacy
|
巻 |
4
|
号 |
|
年 |
2008
|
月 |
3
|
開始ページ |
17
|
終了ページ |
23
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In an ‘ultra-aged’ society, pharmacists who understand elderly people are needed as members of medical treatment teams. At our university, there is an educational program with extracurricular activities in which a pharmacy student interacts with elderly people at a health care facility for the elderly which is affiliated with an attached pharmacy. In this study, in order to examine the effect of the pharmaceutical education provided by this program, a questionnaire consisting of eight important issues and 39 minor issues relevant to elderly people was created, and self-evaluation of the student who worked two or more times in the health care facility for the elderly in 2006 was performed.
Though the students didn’t felt that they were sufficiently educated about the elderly in their class, they understood the necessity of a pharmaceutical education related to the elderly. They also understood more about the elderly through this activity. Upper classmen had higher scores on the self-evaluations for all minor issues than did lower classmen. They immediately were able to learn about certain issues by experiencing them at the health care facility for the elderly, and needed prior learning for other points. Therefore, this program needs to consist of short-term activity, step-by-step and continuous activities. A big effect is expected by relating studying at the university to learning through experience. Therefore, we thought this program would be effective as the educational curriculum.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Aug 21, 2008 | | フリーキーワード, 抄録 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|