アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00150430-00000117-0125.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:1.5 MB
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Last updated |
:Oct 4, 2010 |
Downloads |
: 3268 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
消費される「故郷」の誕生 : 戦後日本のナショナリズムとノスタルジア
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カナ |
ショウヒ サレル 「コキョウ」 ノ タンジョウ : センゴ ニホン ノ ナショナリズム ト ノスタルジア
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ローマ字 |
Shohi sareru "kokyo" no tanjo : sengo Nihon no nashonarizumu to nosutarujia
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別タイトル |
名前 |
The birth of consumed "furusato" : nationalism and nostalgia in postwar Japan
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
石井, 清輝
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カナ |
イシイ, キヨテル
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ローマ字 |
Ishii, Kiyoteru
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所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
三田哲學會
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カナ |
ミタ テツガクカイ
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ローマ字 |
Mita tetsugakukai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2007
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
哲學
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
117
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年 |
2007
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月 |
3
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開始ページ |
125
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終了ページ |
156
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
In Japan, the value of rural communities changed in the 1960s-1970s. In 1950s, rural communities were negative object. Because, in prewar Japan, rural communities had supported the Emperor system and the fascism in Japan. But in the 1960s-1970s traditional rural communities had gradually praised by its excellent function. First the purpose of this paper is to explain this change. Second is to think about the relationship between nostalgia and nationalism. In order to explain this relationship, I would like to examine how rural communities (and furusato) have been related with tradition in popular song, TV program, discourse of social science and tourism campaign. Now the relationship of nationalism and tradition are theorized by cultural nationalism theory. This perspective argue that tradition strengthen national identity. But this perspective can't recognize the dynamics of traditionalization in high-consumption society. In this paper I try to explain how nostalgia have been related to tradition and how nostalgia have idealized rural communities.
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目次 |
1. はじめに 農村表象の変容
2. 先行研究 : ノスタルジアとナショナリズム
3. 流行歌の中のノスタルジア
(1) 変わらない「故郷」
(2) ノスタルジアの変質
4. テレビの中の高度成長と「故郷」
(1) 「変わる」故郷と「変わらない」故郷
(2) 悪しき「開発」/美しい「伝統」
5. 消えゆく「ムラ」の思想史
(1) 共同体解体の「理論」
(2) ユートピアとしての「ムラ」
6. 消費社会におけるノスタルジアとナショナリズム
(1) 「故郷」を消費する社会の誕生
(2) ノスタルジアとナショナリズムの消費社会的転回
7. 結論
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キーワード |
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NDC |
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著者版フラグ |
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