アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00540001-0017.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:984.1 KB
|
Last updated |
:Jul 9, 2015 |
Downloads |
: 2624 |
Total downloads since Jul 9, 2015 : 2624
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
大学教養体育における運動・スポーツに対する動機づけと授業における動機づけ雰囲気の関係
|
カナ |
ダイガク キョウヨウ タイイク ニ オケル ウンドウ・スポーツ ニ タイスル ドウキズケ ト ジュギョウ ニ オケル ドウキズケ フンイキ ノ カンケイ
|
ローマ字 |
Daigaku kyoyo taiiku ni okeru undo supotsu ni taisuru dokizuke to jugyo ni okeru dokizuke funiki no kankei
|
|
別タイトル |
名前 |
The relationship between motivation for participation in exercise and the motivational climate in college physical education classes.
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
永田, 直也
 |
カナ |
ナガタ, ナオヤ
|
ローマ字 |
Nagata, Naoya
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所助教
|
所属(翻訳) |
Research Associate, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
山内, 賢
 |
カナ |
ヤマウチ, ケン
|
ローマ字 |
Yamauchi, Ken
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
佐々木, 玲子
 |
カナ |
ササキ, レイコ
|
ローマ字 |
Sasaki, Reiko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
加藤, 大仁
 |
カナ |
カトウ, ヒロヒト
|
ローマ字 |
Kato, Hirohito
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
近藤, 明彦
 |
カナ |
コンドウ, アキヒコ
|
ローマ字 |
Kondo, Akihiko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2015
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
54
|
号 |
1
|
年 |
2015
|
月 |
1
|
開始ページ |
17
|
終了ページ |
24
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine the relationship between motivation for participation in exercise and the motivational climate in college physical education classes. In Experiment 1, we re-examined two scales in the context of college physical education—the Motivational Climate Questionnaire for physical education classes in Japan (Isogai et al., 2008) and the Motivation Scale for Exercise Adherence, based on self-determination theory (Matsumoto, Takenaka, and Takaie, 2003). By the result of Experiment 1, several items of the motivational climate scale were modified, and the reliability of the two scales were confirmed. In Experiment 2, the relationship between motivation and motivational climate was examined using the two scales. The motivation scale was used before and after physical education classes, whereas the motivational climate scale was used after class. Questionnaire responses showed that intrinsic motivation and identified regulation were maintained at a high level after classes. Additionally, intrinsic motivation and identical regulation were affected before motivation and mastery climate. These results indicate that the relationship between motivation and motivational climate is similar to previous studies. For college students' motivation to increase, the motivational climate in class should be a mastery climate.
|
|
目次 |
|
キーワード |
college physical education
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Nov 2, 2017 | | フリーキーワード, 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|