アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00540001-0009.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.1 MB
|
Last updated |
:Jul 9, 2015 |
Downloads |
: 1479 |
Total downloads since Jul 9, 2015 : 1479
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
体育実技受講学生の社会的スキル及び自己効力感の変容に関する検討 : 授業形態の違いによる比較
|
カナ |
タイイク ジツギ ジュコウ ガクセイ ノ シャカイテキ スキル オヨビ ジコ コウリョクカン ノ ヘンヨウ ニ カンスル ケントウ : ジュギョウ ケイタイ ノ チガイ ニ ヨル ヒカク
|
ローマ字 |
Taiiku jitsugi juko gakusei no shakaiteki sukiru oyobi jiko koryokukan no henyo ni kansuru kento : jugyo keitai no chigai ni yoru hikaku
|
|
別タイトル |
名前 |
The effect of physical education intensive classes on social skills and self-efficacy
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
野口, 和行
|
カナ |
ノグチ, カズユキ
|
ローマ字 |
Noguchi, Kazuyuki
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村山, 光義
|
カナ |
ムラヤマ, ミツヨシ
|
ローマ字 |
Murayama, Mitsuyoshi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村松, 憲
|
カナ |
ムラマツ, タダシ
|
ローマ字 |
Muramatsu, Tadashi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
板垣, 悦子
|
カナ |
イタガキ, エツコ
|
ローマ字 |
Itagaki, Etsuko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
東海林, 祐子
|
カナ |
トウカイリン, ユウコ
|
ローマ字 |
Tokairin, Yuko
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部専任講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor, Faculty of Policy Management, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2015
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
54
|
号 |
1
|
年 |
2015
|
月 |
1
|
開始ページ |
9
|
終了ページ |
16
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this study was to clarify the change of social skills and self-efficacy in the students who take physical education classes in university and difference among form of the classes ; physical education intensive course, physical education course conducting once a week and lecture course. We measured social skills and self-efficacy using Kikuchi's Social Skill Scale (KiSS-18) and the General Self Efficacy Scale (GSES). The results are as follows :
1) Regardless of the kind of the courses, KiSS-18 score and GSES score improved significantly in the physical education intensive classes.
2) KiSS-18 score improved significantly in the physical education intensive classes and physical education classes conducting once a week. In the pretest, the score of physical education intensive classes and physical education classes conducting once a week showed a greater increase than the score of the lecture classes. The same was true with the posttest.
3) GSES score improved significantly in the physical education intensive classes and physical education classes conducting once a week. In the posttest, the score of physical education intensive classes and physical education classes conducting once a week showed a greater increase than the score of the lecture classes.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|