慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000008-0057  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000008-0057.pdf
Type :application/pdf Download
Size :708.7 KB
Last updated :Feb 22, 2011
Downloads : 3817

Total downloads since Feb 22, 2011 : 3817
 
Release Date
 
Title
Title 成人の三段論法推理における推論の誤りについて  
Kana セイジン ノ サンダン ロンポウ スイリ ニ オケル スイロン ノ アヤマリ ニ ツイテ  
Romanization Seijin no sandan ronpo suiri ni okeru suiron no ayamari ni tsuite  
Other Title
Title The distortion of adult's syllogistic reasoning  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 菅野, 衷  
Kana カンノ, マコト  
Romanization Kanno, Makoto  
Affiliation 明星大学人文学部心理教育学科助手  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 1968  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education  
Volume  
Issue 8  
Year 1968  
Month  
Start page 57  
End page 63  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. 緒言
2. 思考と論理
3. 推理の誤りに関する研究例
4. 純粋定言三段論法を用いた実験(実験I)
5. 関係論理的三段論法を用いた実験(実験2)
6. 実験の考察と要約
7. 誤判断の分類
8. 結語
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Creation date
Feb 22, 2011 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 8 (1968)
 
Related to