アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000063-0063.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.6 MB
|
Last updated |
:Jun 15, 2010 |
Downloads |
: 45659 |
Total downloads since Jun 15, 2010 : 45659
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
興味が引き起こされる心理的メカニズムに関する研究 : 「興味引き金仮説」に基づくモデルの提案
|
カナ |
キョウミ ガ ヒキオコサレル シンリテキ メカニズム ニ カンスル ケンキュウ : 「キョウミ ヒキガネ カセツ」 ニ モトズク モデル ノ テイアン
|
ローマ字 |
Kyomi ga hikiokosareru shinriteki mekanizumu ni kansuru kenkyu : "kyomi hikigane kasetsu" ni motozuku moderu no teian
|
|
別タイトル |
名前 |
Research on the psychological mechanism in the occurrence of interests
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
伊藤, 貴昭
|
カナ |
イトウ, タカアキ
|
ローマ字 |
Ito, Takaaki
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
小口, 鈴実
|
カナ |
オグチ, スズミ
|
ローマ字 |
Oguchi, Suzumi
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
神原, 知愛
|
カナ |
カンバラ, チアイ
|
ローマ字 |
Kanbara, Chiai
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
平沼, 純
|
カナ |
ヒラヌマ, ジュン
|
ローマ字 |
Hiranuma, Jun
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
鹿毛, 雅治
 |
カナ |
カゲ, マサハル
|
ローマ字 |
Kage, Masaharu
|
所属 |
慶應義塾大学教職課程センター
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
63
|
年 |
2006
|
月 |
|
開始ページ |
63
|
終了ページ |
72
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of present study was to clarify the psychological mechanism that aroused interests and to examine the "Triggered lnterests Hypothesis" that a concrete, momentary, and specific event aroused interests. Participants (545 university students) completed the personal documents about the development of their own intrinsic motivations. The content of their interests, the experience of triggered interests or non-triggered interests, the age and the environment of the experiences were categorized. The results were as follows: (1) 27.4% of all data were classified as triggered interests, (2) there were more trigger experiences in the high school age than in other ages, (3) the contents about music and reading were influenced by the age. These findings suggest that interests can be illustrated by the trigger interests hypothesis to some extent.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jan 17, 2012 | | フリーキーワード を変更 |
Dec 24, 2013 | | 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|