慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AN0006957X-00000052-0039  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AN0006957X-00000052-0039.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.3 MB
Last updated :Aug 19, 2010
Downloads : 33473

Total downloads since Aug 19, 2010 : 33473
 
Release Date
 
Title
Title 「日本人の労働観」研究の歴史的変遷 : その位相と今日的課題  
Kana 「ニホンジン ノ ロウドウカン」 ケンキュウ ノ レキシテキ ヘンセン : ソノ イソウ ト コンニチテキ カダイ  
Romanization "Nihonjin no rodokan" kenkyu no rekishiteki hensen : sono iso to konnichiteki kadai  
Other Title
Title "Japanese working consciousness" studies : their historical changes and problems  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 杜, 新  
Kana  
Romanization Du. Xin  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2001  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学  
Name (Translated) Studies in sociology, psychology and education  
Volume  
Issue 52  
Year 2001  
Month  
Start page 39  
End page 49  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. はじめに : 本論文の課題
2. 明治期から第二次世界大戦までの労働観研究
3. 戦後から高度成長期以降の労働観研究
3.1. 戦争直後 : 「諦観的な暗い勤労主義」の時代
3.2. 高度成長期まで : 会社中心労働観の完成
3.3. 高度成長期以降 : 新しい世代の新しい労働観
4. 問題点と今後の課題
 
Keyword
 
NDC
 
Note
論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Aug 19, 2010 09:00:00  
Creation date
Aug 19, 2010 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Graduate School of Human Relations / Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies   / 52 (2001)
 
Related to