本研究においては消費者間の経済的インタラクションに焦点を当て,消費者の参加行動の解明を試みた。なお,消費者間の経済的インタラクションとはより具体的には,フリマアプリやオンライン・オークション,スキルシェアリング・サイトなどにおいて,消費者間でモノやサービスを売買する行為を指す。研究成果としては,(1)先行研究レビューによる対象概念の精緻化,(2)オンラインのC2Cプラットフォームへの参加に影響を及ぼす不正ユーザーの特定とその行動の理解,(3)消費者間の経済的インタラクションに売り手として参画する消費者の一次流通における購買意思決定の解明,を行った。
The aim of this research is to envision the C2C (consumer-to-consumer) economic interactions. The C2C economic interactions refer to the act of buying and selling goods and services between consumers in online platforms such as flea-market apps, online auctions, and skill-sharing sites. To achieve the aim of the research, the author (1) envisioned and delineated the concept of C2C economic interactions by intensive research review; (2) detected malicious users and power sellers who can harm the healthy growth of an online C2C platform; (3) examined the purchase behavior of the consumers who take part in online C2C economic interactions as a seller.
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