アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10079809-20200331-0017.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.9 MB
|
Last updated |
:Jun 11, 2020 |
Downloads |
: 979 |
Total downloads since Jun 11, 2020 : 979
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
主体的・対話的で深い学びを具現化する視点に関する研究 : 積雲高度測定実験における理科授業デザインの実践
|
カナ |
シュタイテキ・タイワテキ デ フカイ マナビ オ グゲンカスル シテン ニ カンスル ケンキュウ : セキウン コウド ソクテイ ジッケン ニ オケル リカ ジュギョウ デザイン ノ ジッセン
|
ローマ字 |
Shutaiteki taiwateki de fukai manabi o gugenkasuru shiten ni kansuru kenkyū : sekiun kōdo sokutei jikken ni okeru rika jugyō dezain no jissen
|
|
別タイトル |
名前 |
The practice study focused on the investigational activity process in science lessons : the experience of measuring the height of cumulus cloud
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
竹田, 大樹
|
カナ |
タケダ, ヒロキ
|
ローマ字 |
Takeda, Hiroki
|
所属 |
慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部
|
所属(翻訳) |
Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
鈴木, 一成
|
カナ |
スズキ, イッセイ
|
ローマ字 |
Suzuki, Issei
|
所属 |
東洋大学
|
所属(翻訳) |
Toyo University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of natural science
|
巻 |
|
号 |
67
|
年 |
2020
|
月 |
3
|
開始ページ |
17
|
終了ページ |
33
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In science lessons, teachers aim to construct learner's scientific concepts from meaningful experiences and discussions. According to Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology's curriculum guidelines, teachers need to realize the Proactive, Interactive, and Deep Learning in Japan. We have a great deal of interest in the feasibility of this learning. In this study, we focused on the learning with Investigational Activity Process in high school's geoscience classes. In practice, we tried to examine the possibility of the instructional design for science lessons about measuring the height of Cumulus Cloud by using Performance Assessment. Students worked positively and actively to measure its height from both observation and theory experiences. We analyzed the student's portfolios and discussions. As a result, this study revealed that instrctors's designs of science lessons which incorporate learner's Investigational Activity Process, will realize a constructive relationship with the Proactive, Interactive, and Deep Learning.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Investigational activity process
|
Instructional design for science lessons
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|