アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KAKEN_26245066seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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:Nov 12, 2018 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
教育過程の総合的行動遺伝学研究
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カナ |
キョウイク カテイ ノ ソウゴウテキ コウドウ イデンガク ケンキュウ
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ローマ字 |
Kyōiku katei no sōgōteki kōdō idengaku kenkyū
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別タイトル |
名前 |
Integrated behavioral genetic study of educational processes.
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
安藤, 寿康
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カナ |
アンドウ, ジュコウ
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ローマ字 |
Ando, Juko
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所属 |
慶應義塾大学・文学部・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team head
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 30193105
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名前 |
坂上, 雅道
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カナ |
サカガミ, マサミチ
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ローマ字 |
Sakagami, Masamichi
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所属 |
玉川大学・脳科学研究所・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 10225782
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名前 |
小林, 千浩
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カナ |
コバヤシ, カズヒロ
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ローマ字 |
Kobayashi, Kazuhiro
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所属 |
神戸大学・医学研究科・准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 90324780
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名前 |
藤澤, 啓子
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カナ |
フジサワ, ケイコ
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ローマ字 |
Fujisawa, Keiko
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所属 |
慶應義塾大学・文学部・准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 00453530
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名前 |
山形, 伸二
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カナ |
ヤマガタ, シンジ
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ローマ字 |
Yamagata, Shinji
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所属 |
九州大学・基幹教育院・准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 60625193
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名前 |
戸田, 達史
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カナ |
トダ, タツシ
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ローマ字 |
Toda, Tatsushi
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所属 |
神戸大学大学院・医学研究科・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 30262025
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名前 |
豊田, 敦
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カナ |
トヨダ, アツシ
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ローマ字 |
Toyoda, Atsushi
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所属 |
国立遺伝学研究所・生命情報研究センター・特任准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 10267495
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名前 |
染谷, 芳明
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カナ |
ソメヤ, ヨシアキ
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ローマ字 |
Someya, Yoshiaki
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所属 |
慶應義塾大学・先導研究センター・特任助教
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 20392714
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2018
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
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年 |
2017
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月 |
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開始ページ |
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終了ページ |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
児童期と成人期の2コホートによる双生児縦断研究を実施した。児童期は小学5年生(11歳児)約200組に対する質問紙と120組への個別発達調査を行った。読み能力や実行機能の発達的変化に及ぼす遺伝と環境の変化と安定性, リズム行動に及ぼす遺伝と環境の交互作用, きょうだい関係の特殊性などが明らかになった。
成人期では社会的達成・心身の健康度などの質問紙調査を実施し約200組から回答を得た。また認知能力の不一致一卵性の安静時脳画像とエピジェネティクスのデータを収集した。下側頭回のネットワークの差が一卵性双生児間のIQ差と関連のあることが示された。向社会性への遺伝的寄与が状況により変化することが示された。
Two longitudinal twin studies, for childhood and adulthood, were conducted.
In the children cohort, about 200 pairs of fifth graders (11yrs) answered the questionnaire asking academic abilities, social adaptability and educational environments. 120 pairs were given individual develpmental survey for executive functions and so on. Genetic and environmental stability and changes were found in those traits and rythmic tempo showed an interesting GxE interaction.
In the adulthood cohort, about 200 pairs of twins answerd the questionnaire asking social attainment, mental health and so on. Resting state of brain for IQ discrepant monozygotic twin paris (8 pairs) were investigated by fMRI and relationship between brain network in left Inferior Temporal Gyrus and IQ was found. It was also suggested that genetic contribution of prosocial behavior differed according to social situation.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
研究種目 : 基盤研究(A)(一般)
研究期間 : 2014~2017
課題番号 : 26245066
研究分野 : 教育心理学
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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