慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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KO92001006-00000022-0024  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル デジタルサイネージを用いた鉄道空間におけるマルチキャスティング•システムの研究  
カナ デジタル サイネージ オ モチイタ テツドウ クウカン ニ オケル マルチキャスティング•システム ノ ケンキュウ  
ローマ字 Dejitaru saineji o mochiita tetsudo kukan ni okeru maruchikyasutingu shisutemu no kenkyu  
別タイトル
名前 Study of Multi-Casting System Using Digital Signage in the Railway Spaces  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 高安, 英子  
カナ タカヤス, エイコ  
ローマ字 Takayasu, Eiko  
所属 慶應義塾大学SFC研究所  
所属(翻訳) Keio University SFC Research Institute  
役割  
外部リンク  
 
出版地
藤沢  
出版者
名前 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2013  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 交通運輸情報プロジェクトレビュー  
翻訳  
 
22  
2013  
 
開始ページ 24  
終了ページ 32  
ISSN
 
ISBN
9784877622732  
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
SFC-RM2013-004  

請求記号: 090@KE1@61-22  
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
From the viewpoint of data analysis, the public spaces are in flow state because passengers in there are moving and transient. In order to recognize the state of public spaces, it is essentially important to catch up continuous changes of moving people. It is desirable to establish a method to deliver information according to such transient and continuously changing states. Thus, we propose a mass's context-aware digital signage system to be applied to the automatic information delivery for people in the public spaces. Our system utilizes sensors installed in public facilities to obtain statistical data for representing people movements. And then, the system classifies the obtained statistical data, within a specific time-window, into several predefined categories corresponding to advertisement criterion. The most important feature of this system that it controls the 3-axis of digital signage according to the recognized status of people. This 3-axis consists of 2-dimentional(X and Y)layout structure of the digital signage, and the update frequency of each content on the digital signage display. This system allows for controlling size, place, and frequency of showing contents, in a quantitative, fine-grained, and context-aware way. By using this system, it is possible to improve the performance of digital signage because this system offers different contents for people in the public spaces. For example, students, DINKS, couples with children, and seniors will look different contents even if there are no personalization function, by analyzing the structure of the person of the place. This paper shows a prototype implementation using HTML5 technology of digital signage system that we propose, and examines the effectiveness of controlling quantitatively the screen of the digital signage that is installed in a public spaces.
 
目次

 
キーワード
情報提供サービス  

旅客流動  

アクティブマルチデータべ—ス  

広告  

デジタルサイネージ  
NDC
 
注記
2013年度慶應義塾大学JR東日本寄附講座報告書
慶應義塾大学交通運輸情報プロジェクト
その2 : .JR東日本派遣研究員の活動報告
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Technical Report  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jan 13, 2016 16:54:13  
作成日
Jan 13, 2016 16:54:13  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 湘南藤沢 / 交通運輸情報プロジェクトレビュー / No.22 (2013)
 
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