慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
KO40001001-00002011-0137  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
KO40001001-00002011-0137.pdf
Type :application/pdf Download
Size :61.0 KB
Last updated :Sep 24, 2021
Downloads : 705

Total downloads since Sep 24, 2021 : 705
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Innovation in management of art : communicating the value of the artist to a wider audience  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Bugas, Rune  
カナ ビューガス, ルン  
ローマ字 Bugas, Rune  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 奥出, 直人  
カナ オクデ, ナオヒト  
ローマ字 Okude, Naohito  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vi, 67 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Management of the Arts is a study of how to enhance the relationship between Artists and the rest of society. Our study looks into how an Artist can begin their career as a professional as well as looking for a sustainable market segment in Japan. The novelty of our research is that we have placed Artwork in context to sell paintings and that we have also found a niche market. We have discovered a unique demographic of consumers who buy Art. We have found that women in their 40s to 50s who own pets or engage in cultural activities have a high potential to buy Artwork.
We have challenged the idea to sell paintings in galleries by studying the model of the Toyota Auto Mall which succeeded in placing the product in context to create a unique set of consumers. We have applied what we have learnt in this field work to do two solo exhibits in a cafe gallery for Artists, Rune Buick and Wakamaru. The significance of doing solo exhibits in a cafe gallery is that we can cut down on the cost of gallery space which can be used on painting materials and effective advertising campaigns to further enhance the Artist's work and reach a wider audience. We are happy to announce that the Artist, Wakamaru, was able to sell four paintings at her opening party and received another three commissions to do customized portraits using our methodology.
 
目次

 
キーワード
Arts Management  

Artist  

Paintings  

Entrepreneurism  

Cafe Gallery  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2011年度メディアデザイン学 第137号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 24, 2021 15:03:01  
作成日
Jan 18, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Sep 24, 2021    抄録 内容,注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2011
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 文化資本概念の現... (467) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (427)
3位 新自由主義に抗す... (354)
4位 ガールクラッシュ... (275)
5位 石垣島の「エコツ... (254)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (759) 1st
2位 酢酸エステル類の... (609)
3位 インフルエンサー... (529)
4位 アルコール発酵の... (499)
5位 アーカイヴと思考... (475)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース