慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
KO40001001-00002011-0134  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
KO40001001-00002011-0134.pdf
Type :application/pdf Download
Size :118.4 KB
Last updated :Sep 24, 2021
Downloads : 752

Total downloads since Sep 24, 2021 : 752
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル RenaissanceRouge : a model for marketing Japanese visual-rock music and live performances on the internet  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Cheng Kok Pao, Cheryl  
カナ チェン コック パオ, シェリル  
ローマ字 Cheng Kok Pao, Cheryl  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 稲蔭, 正彦  
カナ イナカゲ, マサヒコ  
ローマ字 Inakage, Masahiko  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vii, 100 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Japanese visual artistes and their labels face several challenges when it comes to fully realizing the profitability the foreign markets could provide for them, despite their rising popularity abroad. In an effort to raise their profitability beyond the Japanese domestic market, it is necessary to develop a digital promotional and distribution platform for this music genre and its artistes. RenaissanceRouge, an online portal that circumvents some of the difficulties experienced by visual artistes and their labels in marketing their music and live performances to a global audience, is proposed in this thesis. In its model, a joint promotion and distribution strategy is used to market a group of visual artistes to the initial target markets of North America and Europe. As a portal that markets to the music consumption needs of foreign visual-rock fans, RenaissanceRouge incorporates features that allow them to learn about the artistes, to sample or listen to their music, to buy their music and to watch their live performances on one website. Performance of the partially-implemented RenaissanceRouge portal was evaluated and a users study was conducted to validate its proposed features. Their results are discussed at the end of this thesis respectively.
 
目次

 
キーワード
Internet  

online marketing  

visual-rock music  

live performances  

profitability  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2011年度メディアデザイン学 第134号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 24, 2021 15:00:07  
作成日
Jan 18, 2012 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Sep 24, 2021    注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2011
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 文化資本概念の現... (467) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (427)
3位 新自由主義に抗す... (354)
4位 ガールクラッシュ... (275)
5位 石垣島の「エコツ... (254)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (759) 1st
2位 酢酸エステル類の... (609)
3位 インフルエンサー... (529)
4位 アルコール発酵の... (499)
5位 アーカイヴと思考... (475)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース