アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KAKEN_23730406seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:92.1 KB
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Last updated |
:Dec 11, 2014 |
Downloads |
: 1051 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
小売店舗ブランドイメージの形成要因とその効果に関する実証研究
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カナ |
コウリ テンポ ブランド イメージ ノ ケイセイ ヨウイン ト ソノ コウカ ニ カンスル ジッショウ ケンキュウ
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ローマ字 |
Kouri tenpo burando imeji no keisei yoin to sono koka ni kansuru jissho kenkyu
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別タイトル |
名前 |
Effect and antecedent of retail brand image
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
坂下, 玄哲
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カナ |
サカシタ, モトタカ
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ローマ字 |
Sakashita, Mototaka
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所属 |
慶應義塾大学・大学院経営管理研究科・准教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team head
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 00384157
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
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年 |
2013
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月 |
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開始ページ |
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終了ページ |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
本研究は、小売店舗のブランドイメージがいかなる要因によって形成され、同時に、それが消費者の購買意思決定過程にどのような影響を与えるかについて、特に消費者の認知構造における連想ネットワークという視点から、理論的、かつ実証的に検討を加えることを目的としていた。
上記研究目的達成のために、大きく①関連分野における既存研究や資料をレビューする文献調査、②一般消費者を対象としたインタビュー調査、③商業集積における経験調査および観察調査、以上3つの方法を組み合わせて調査仮説を導出した。発見事項をベースに、仮説の検証を目指してオンラインサーベイ調査を行い、仮説の妥当性の検証、および洗練を行った。
The purpose of this study is to investigate the antecedent of retail brand image, and to further understand its influence on consumers' purchase decision making process. Based on the notion of association network in consumers' memory, the author tried to investigate the phenomena from theoretical and managerial point of view.
In order to fulfill the study purpose presented above, the auther tried to establish valid hypothesises, he conducted the following three researches: (1) a thorough and profound literature review in the related fields (both in theoretical and managerial literature), (2) semi-structured interviews of consumers in Japan, and (3) experiencial researches and observation methods conducted at real retail stores. Based on the findings from the three research methods, an online survey was conducted to test the hypothesises, and the hypothesises were re-formulated for the future research possibilities.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2011~2013
課題番号 : 23730406
研究分野 : 社会科学
科研費の分科・細目 : 経営学・商学
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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