アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
KAKEN_16K04373seika.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:463.8 KB
|
Last updated |
:Mar 5, 2021 |
Downloads |
: 172 |
Total downloads since Mar 5, 2021 : 172
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
発達障害児の早期集中支援を可能にする包括的e-Supportシステムの構築と検討
|
カナ |
ハッタツ ショウガイジ ノ ソウキ シュウチュウ シエン オ カノウ ニ スル ホウカツテキ e-Support システム ノ コウチク ト ケントウ
|
ローマ字 |
Hattatsu shōgaiji no sōki shūchū shien o kanō ni suru hōkatsuteki e-Support shisutemu no kōchiku to kentō
|
|
別タイトル |
名前 |
Construction and examination of comprehensive e-Support system for early intervention to children with developmental disabilities
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
菅佐原, 洋
|
カナ |
スガサワラ, ヒロシ
|
ローマ字 |
Sugasawara, Hiroshi
|
所属 |
慶應義塾大学・社会学研究科 (三田) ・講師 (非常勤)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Research team head
|
外部リンク |
科研費研究者番号 : 00537235
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
発達障害支援においてまだ十分な実施に至っていない早期集中支援を促進するため、スマホやタブレットPCなどのデジタルデバイスを, (1) 支援者スキルのアセスメントデバイス, (2) 支援教材の実施デバイス, (3) 集中支援を補助するアシスタントデバイス,(4)学習結果や支援スキルの記録デバイス,(5)コンサルテーションデバイスの5つのデバイスとして包括的に用いる,包括的早期集中支援サポートシステムの効果の検討を行った。支援者スキルのチェックリストソフトを開発し、支援者スキルのアセスメント、記録、コンサルテーションに用いた結果、早期集中支援に関わる支援者スキルの向上などが示された。
In the area of developmental disorder support, early intervention is not sufficient. We examined the effect of a comprehensive early intervention system, which includes the use of digital devices such as smartphones and tablet PCs. Those devices were used for five purposes, (1) therapist skills assessment device, (2) teaching device, (3) an assistant device, (4) a device for recording learning results and therapist skills, and (5) a consultation device. We developed “the therapist skills check list” app and used for assessment, recording, and consultation. As a result, therapists who related to early intervention showed the improvement of therapist skills.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2016~2019
課題番号 : 16K04373
研究分野 : 社会科学
|
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|