アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KAKEN_15K08566seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Oct 31, 2019 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
二職種間意思決定プロセスを円滑にする教育プログラムの開発と評価
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カナ |
ニショクシュカン イシ ケッテイ プロセス オ エンカツ ニ スル キョウイク プログラム ノ カイハツ ト ヒョウカ
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ローマ字 |
Nishokushukan ishi kettei purosesu o enkatsu ni suru kyōiku puroguramu no kaihatsu to hyōka
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別タイトル |
名前 |
Development and assessment of a nurse-doctor decision-making process training
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
杉本, なおみ
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カナ |
スギモト, ナオミ
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ローマ字 |
Sugimoto, Naomi
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所属 |
慶應義塾大学・看護医療学部 (藤沢) ・教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team head
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 70288124
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名前 |
大西, 弘高
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カナ |
オオニシ, ヒロタカ
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ローマ字 |
Ōnishi, Hirotaka
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所属 |
東京大学・大学院医学系研究科 (医学部) ・講師
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所属(翻訳) |
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役割 |
Research team member
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外部リンク |
科研費研究者番号 : 90401314
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名前 |
酒井, 郁子
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カナ |
サカイ, イクコ
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ローマ字 |
Sakai, Ikuko
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
Collaborator
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外部リンク |
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名前 |
藤沼, 康樹
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カナ |
フジヌマ, ヤスキ
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ローマ字 |
Fujinuma, Yasuki
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
Collaborator
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外部リンク |
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名前 |
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カナ |
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ローマ字 |
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
科学研究費補助金研究成果報告書
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翻訳 |
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巻 |
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号 |
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年 |
2018
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月 |
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開始ページ |
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終了ページ |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
面接調査 (医師20名・看護師22名) では、医師から①報告・確認が不適切②処置の優先度の理解が異なる③患者の個別性に配慮した治療を行いたいのに即断を求められるとの報告が見られた一方、看護師は①指示がない・不適切②処方変更・退院指示が遅い③非倫理的言動があるとの報告が見られた。
続いて、上記144事例に基づき設計した連携研修 (医師・看護師各21名) を実施・評価した。連携能力自己評価は受講前<受講直後<受講1~3ヶ月後の順に高かった。研修に関しては、他参加者の意見を知る機会、主体的な参加、実践例の活用において高評価を得た一方、時間配分、臨床との関連性、目的説明、などの評価が低かった。
Twenty doctors and twenty-two nurses participated in the interview on interprofessional work (IPW). Doctors reported many incidents where: a)nurses' report / check is inadequate, b) nurses have different priorities over various procedures, or c) nurses demand immediate decisions when doctors want to wait for patients' reactions / responses to certain procedures. Nurses, in contrast, mainly reported cases in which: doctors a) fail to make prompt / adequate requests, b) are late in changing prescriptions or permitting discharge, or c) conduct unethical behavior.
Twenty-one each of doctors and nurses participated in an PW training designed with the 144 episodes reported above. Self-report on IPW competence went up from "prior to training" to "immediately past training" and yet to "1-3 month(s) after training." The program evaluation was high for interactive designs and realistic examples, but low for time management, applicability in actual practice or clarity of training goals.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2015~2018
課題番号 : 15K08566
研究分野 : 医療コミュニケーション学
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
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関連アイテム |
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