アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN10079809-20221030-0053.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.7 MB
|
Last updated |
:Nov 21, 2022 |
Downloads |
: 526 |
Total downloads since Nov 21, 2022 : 526
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Pythonスクリプト等によるオンライン課題の採点・コメント返却システムの構築 : 特に論文形式のレポートの採点フィードバックについて
|
カナ |
Python スクリプトトウ ニ ヨル オンライン カダイ ノ サイテン・コメント ヘンキャク システム ノ コウチク : トクニ ロンブン ケイシキ ノ レポート ノ サイテン フィードバック ニ ツイテ
|
ローマ字 |
Python sukuriputotō ni yoru onrain kadai no saiten komento henkyaku shisutemu no kōchiku : tokuni ronbun keishiki no repōto no saiten fīdobakku ni tsuite
|
|
別タイトル |
名前 |
Construction of an efficient scoring-feedback system of students' reports submitted online
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
上村, 佳孝
|
カナ |
カミムラ, ヨシタカ
|
ローマ字 |
Kamimura, Yoshitaka
|
所属 |
慶應義塾大学生物学教室
|
所属(翻訳) |
Department of Biology, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2022
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学
|
翻訳 |
The Hiyoshi review of natural science
|
巻 |
|
号 |
69
|
年 |
2022
|
月 |
10
|
開始ページ |
53
|
終了ページ |
75
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The COVID-19 pandemic due to spread of SARS-CoV-2 infections caused drastic changes of the college life in Japan. Providing appropriate feedbacks to students' reports is particularly challenging to develop online lectures. A series of Python scripts were written to develop an efficient flow of formatting–scoring–commenting students' reports submitted online. In conjunction with the functions (and extensions) of commercially available software (Adobe Acrobat and Microsoft Excel), they enable us: (1) to format students' answers into a single sheet for scoring, (2) to automatically prepare multiple scoring sheets for each student, (3) to merge/divide PDF files of student reports (to be scored or after scoring), and (4) to return the teacher's comments (in text format or as an attachment file) individually via e-mail. Students' responses to this system are also reviewed briefly.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|