慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN10079809-20200331-0017  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN10079809-20200331-0017.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.9 MB
Last updated :Jun 11, 2020
Downloads : 980

Total downloads since Jun 11, 2020 : 980
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 主体的・対話的で深い学びを具現化する視点に関する研究 : 積雲高度測定実験における理科授業デザインの実践  
カナ シュタイテキ・タイワテキ デ フカイ マナビ オ グゲンカスル シテン ニ カンスル ケンキュウ : セキウン コウド ソクテイ ジッケン ニ オケル リカ ジュギョウ デザイン ノ ジッセン  
ローマ字 Shutaiteki taiwateki de fukai manabi o gugenkasuru shiten ni kansuru kenkyū : sekiun kōdo sokutei jikken ni okeru rika jugyō dezain no jissen  
別タイトル
名前 The practice study focused on the investigational activity process in science lessons : the experience of measuring the height of cumulus cloud  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 竹田, 大樹  
カナ タケダ, ヒロキ  
ローマ字 Takeda, Hiroki  
所属 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部  
所属(翻訳) Keio Shonan Fujisawa Junior & Senior High School  
役割  
外部リンク  

名前 鈴木, 一成  
カナ スズキ, イッセイ  
ローマ字 Suzuki, Issei  
所属 東洋大学  
所属(翻訳) Toyo University  
役割  
外部リンク  

名前  
カナ  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学  
翻訳 The Hiyoshi review of natural science  
 
67  
2020  
3  
開始ページ 17  
終了ページ 33  
ISSN
09117237  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In science lessons, teachers aim to construct learner's scientific concepts from meaningful experiences and discussions. According to Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology's curriculum guidelines, teachers need to realize the Proactive, Interactive, and Deep Learning in Japan. We have a great deal of interest in the feasibility of this learning. In this study, we focused on the learning with Investigational Activity Process in high school's geoscience classes. In practice, we tried to examine the possibility of the instructional design for science lessons about measuring the height of Cumulus Cloud by using Performance Assessment. Students worked positively and actively to measure its height from both observation and theory experiences. We analyzed the student's portfolios and discussions. As a result, this study revealed that instrctors's designs of science lessons which incorporate learner's Investigational Activity Process, will realize a constructive relationship with the Proactive, Interactive, and Deep Learning.
 
目次

 
キーワード
Proactive  

Interactive  

and deep learning,  

Investigational activity process  

Instructional design for science lessons  
NDC
 
注記
原著論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 11, 2020 10:28:56  
作成日
Jun 11, 2020 10:28:56  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 11, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 日吉紀要 / 自然科学 / 67 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 19世紀フランスに... (1078) 1st
2位 故意犯と過失犯の... (963)
3位 「危険の予見可能... (709)
4位 新自由主義に抗す... (609)
5位 一部請求論の展開 (534)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 エクリチュールの... (1565) 1st
2位 アセトアニリドの... (839)
3位 インフルエンサー... (803)
4位 「彼女たち」の近... (692)
5位 731部隊と細菌戦 ... (580)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース