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AN10079809-20190930-0047  
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タイトル
タイトル 初等中等教育における早期科学教育の効果 : 大学院生アンケート調査  
カナ ショトウ チュウトウ キョウイク ニ オケル ソウキ カガク キョウイク ノ コウカ : ダイガクインセイ アンケート チョウサ  
ローマ字 Shotō chūtō kyōiku ni okeru sōki kagaku kyōiku no kōka : daigakuinsei ankēto chōsa  
別タイトル
名前 Early-exposure effects of science education in elementary, middle, and high school : graduate student questionnaire survey  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 井上, 浩義  
カナ イノウエ, ヒロヨシ  
ローマ字 Inoue, Hiroyoshi  
所属 慶應義塾大学医学部化学教室  
所属(翻訳) Department of Chemistry, Keio University School of Medicine  
役割  
外部リンク  

名前 森嶋, 佳世  
カナ モリシマ, カヨ  
ローマ字 Morishima, Kayo  
所属 慶應義塾大学医学部化学教室  
所属(翻訳) Department of Chemistry, Keio University School of Medicine  
役割  
外部リンク  

名前   母里, 彩子  
カナ モリ, アヤコ  
ローマ字 Mori, Ayako  
所属 慶應義塾大学医学部化学教室  
所属(翻訳) Department of Chemistry, Keio University School of Medicine  
役割  
外部リンク  

名前  
カナ  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
publisher  
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学日吉紀要刊行委員会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ヒヨシ キヨウ カンコウ イインカイ  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku Hiyoshi kiyō kankō iinkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2019  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾大学日吉紀要. 自然科学  
翻訳 The Hiyoshi review of natural science  
 
66  
2019  
9  
開始ページ 47  
終了ページ 59  
ISSN
09117237  
ISBN
 
DOI
URI
 
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
To develop human resources capable of taking charge of Japan's future science and technology, the government is aiming to enhance science education in elementary, middle, and high schools, and learning evaluation and connection to the learning have become an important mission of universities. For example, Japan's Super Science High School (SSH) system has already existed for 18 years, and evaluations of its outcomes and details of improvement are under way. This survey investigated nationally how early exposure to science education in the elementary, middle, and high school affected graduate students in science and technology, with the purpose being to consider the ideal way to advance science and mathematics education in elementary, middle, and high schools in the future. The survey was conducted between January 2016 and March 2017 among master's and doctoral students in medicine, science, and engineering programs in universities across Japan and those who had completed such programs within the past three years. After obtaining the approval of each department and each laboratory, the researchers sent the survey and the attached questionnaire to each department and laboratory separately. The questionnaire was anonymous and stated that answering was strictly optional. Most of the questionnaire was available on the Internet to be filled out. The survey obtained a total of 544 valid responses from students from 29 graduate schools in Japan; the response rate calculated from the number of responses to the number of questionnaires distributed was 21.6%. There were many responses from graduate students in master's programs, and those aged 22-24 accounted for 81.1% of the total. There were 390 male respondents, 133 female respondents, and 9 unspecified. When the answers were scored and compared for the three items "interest in nature," "interest in theory/principle in science and technology fields," and "experimental technology in science and technology fields"—those who had experienced extracurricular science and mathematics education at elementary, middle, and high school answered that they had significantly improved compared to those who did not. On the other hand, the difference was not significant in "ethics in science and technology fields (research ethics, bioethics etc.)," "searching techniques, such as documents," and "English ability (speaking ability, reading comprehension, etc.)."
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
教育
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
 
本文URI
 
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 11, 2020 09:56:23  
作成日
Jun 11, 2020 09:56:23  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 11, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 日吉紀要 / 自然科学 / 66 (2019)
 
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