アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00234698-20230800-0269.pdf
Type |
:application/pdf |
本文公開前
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Size |
:2.2 MB
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Last updated |
:Oct 31, 2023 |
Downloads |
: 0 |
Total downloads since Oct 31, 2023 : 0
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
新製品のコモディティ化と流通業者の品揃え行動 : exit-voice理論に基づく分析と実務的示唆
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カナ |
シンセイヒン ノ コモディティカ ト リュウツウギョウシャ ノ シナゾロエ コウドウ : exit-voice リロン ニ モトズク ブンセキ ト ジツムテキ シサ
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ローマ字 |
Shinseihin no komoditika to ryūtsūgyōsha no shinazoroe kōdō : exit-voice riron ni motozuku bunseki to jitsumuteki shisa
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別タイトル |
名前 |
Product commoditization and retailers' assortment : an analysis based on exit/voice theory and practical implications
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
結城, 祥
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カナ |
ユウキ, ショウ
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ローマ字 |
Yuki, Sho
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所属 |
神戸大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学出版会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク シュッパンカイ
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ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku shuppankai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
三田商学研究
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翻訳 |
Mita business review
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巻 |
66
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号 |
3
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年 |
2023
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月 |
8
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開始ページ |
269
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終了ページ |
286
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
既存研究は,コモディティ化の原因を部品のモジュール化やアセンブリ段階の過当競争に求めてきた。それに対して本論は,完成品流通段階における品揃え行動がコモディティ化を引き起こしている可能性を検討する。exit-voice理論に基づくと,コモディティ化は,流通業者によるシビアな死筋製品の排除により,離脱と発言が機能不全に陥るために発生する。コモディティ化が進行している業界において,製造業者が差別化された製品を市場化するためには,「流通段階における離脱スピードの抑制」と「製品開発に資する発言の入手」を可能とするチャネル体制の構築が必要となる。
Existing studies have sought the causes of commoditization in the modularization of components and fierce competition at the assembly stage. In contrast, this paper examines the possibility that commoditization is caused by assortment behavior at the product distribution stage. Commoditization occurs when exit and voice become dysfunctional as a result of retailers' strict exclusion of poorly selling products from their shelves. In order for a manufacturer to develop differentiated products, it needs to establish a channel system that allows it to "control the speed of exit (delisting) at the distribution stage" and "gain voice that contribute to product differentiation."
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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