アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00234610-20240601-0025.pdf
Type |
:application/pdf |
本文公開前
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Size |
:486.5 KB
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Last updated |
:Oct 17, 2024 |
Downloads |
: 0 |
Total downloads since Oct 17, 2024 : 0
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
医療・介護給付の財源確保のあり方
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カナ |
イリョウ・カイゴ キュウフ ノ ザイゲン カクホ ノ アリカタ
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ローマ字 |
Iryō kaigo kyūfu no zaigen kakuho no arikata
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別タイトル |
名前 |
Future projections to secure financial resources for health and long-term care
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
土居, 丈朗
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カナ |
ドイ, タケロウ
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ローマ字 |
Doi, Takero
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所属 |
慶應義塾大学経済学部
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所属(翻訳) |
Faculty of Economics, Keio University
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾経済学会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ
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ローマ字 |
Keiō gijuku keizai gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2024
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
三田学会雑誌
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翻訳 |
Mita journal of economics
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巻 |
117
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号 |
1
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年 |
2024
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月 |
6
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開始ページ |
25
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終了ページ |
41
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
本稿では,政府が2018年5月に公表した「2040年を見据えた社会保障の将来見通し」で示された必要とされる社会保障財源が,現行制度を存置したままで今後十分に確保できるかについて分析を行った。2018年における世帯主年齢階級別の1世帯当たり消費税負担額と社会保険料負担額を基準として,世帯構造の変化を踏まえて将来推計の結果,現行の税率や保険料率(額)を維持したままでは,今後必要とされる税財源も社会保険料財源も十分には賄えないことを明らかにした。「将来見通し」で示された医療・介護給付を所与とすると,財源が不足する規模は,2040年において,医療保険料では6.3兆円,介護保険料では3.9兆円,税財源(公費)では追加の財源を消費税ですべて賄うとして17.9兆円に達すると推計された。ただ,この財源不足を,現行の世代間の負担構造をそのままにして,相似拡大的に税率や保険料率(額)を引き上げては,世代間の受益と負担の格差を助長する側面があり,特にそれが医療保険料で顕著であることを明らかにした。
This paper analyzes whether the current system can secure the required financial sources for social security benefit payments, as indicated by the Japanese government in the “Future Prospects for Social Security in 2040,” released in May 2018. We examine the value-added tax (consumption tax) and social security contribution burden per household by age group of the household head as of 2018 and consider future changes in household structure. Future projections show that if the current system is maintained, the current tax and premium rates (amounts) will be insufficient to cover future tax and social security contribution requirements. Assuming the health and long-term care benefits in the “Future Prospects,” the estimated size of the financial resource shortfall in 2040 will be 6.3 trillion JPY for health insurance premiums and 3.9 trillion JPY for long-term care insurance premiums. Furthermore, assuming that the value-added tax provides all additional tax revenue, the underperformance will be 17.9 trillion JPY for tax revenue. Moreover, raising tax and premium rates (amounts) and leaving the current intergenerational burden structure unchanged will contribute to the disparity in benefits and burdens between generations, particularly for health insurance premiums.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
Sep 6, 2024 | | インデックス を変更 |
Oct 17, 2024 | | 本文公開日,抄録 内容 を変更 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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