アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000150-0143.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:397.4 KB
|
Last updated |
:Jun 14, 2023 |
Downloads |
: 304 |
Total downloads since Jun 14, 2023 : 304
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
ヒトにおける教示の適応的機能 : 集団内協力の維持という文脈から
|
カナ |
ヒト ニ オケル キョウジ ノ テキオウテキ キノウ : シュウダンナイ キョウリョク ノ イジ トイウ ブンミャク カラ
|
ローマ字 |
Hito ni okeru kyōji no tekiōteki kinō : shūdannai kyōryoku no iji toiu bunmyaku kara
|
|
別タイトル |
名前 |
The adaptive function of human teaching : about maintaining intragroup cooperation
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
柿沼, 舞花
|
カナ |
カキヌマ, マイカ
|
ローマ字 |
Kakinuma, Maika
|
所属 |
慶應義塾大学・院生
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
150
|
年 |
2023
|
月 |
3
|
開始ページ |
143
|
終了ページ |
162
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Numerous studies have focused on the transmission of complex skills in relation to human teaching. Some studies suggest that sharing social norms regarding social dilemma situations is crucial for maintaining cooperation in repeated public goods games. Additionally, research on content biases in cultural transmission has discussed potential differences in biases across the three phases of transmission. Specifically, the stereotype consistency bias is specific to the choose-to-transmission phase, where there is a preference for already-known information over not-yet-known information. Both social norms and stereotypes contain information that is commonly shared among individuals, and sharing this information may contribute to a sense of social connection. Therefore, the study of teaching should not only be limited to the transmission of new and complex skills, but should also consider social contexts such as maintaining intragroup cooperation. This requires a partial revision of the traditional definition of teaching.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|