慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000144-0239  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000144-0239.pdf
Type :application/pdf Download
Size :793.0 KB
Last updated :Jun 9, 2020
Downloads : 885

Total downloads since Jun 9, 2020 : 885
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 「教員の自己形成およびキャリア形成支援モデル」の開発に関する研究 : これからの教員養成・採用・研修がめざすもの  
カナ 「キョウイン ノ ジコ ケイセイ オヨビ キャリア ケイセイ シエン モデル」 ノ カイハツ ニ カンスル ケンキュウ : コレカラ ノ キョウイン ヨウセイ サイヨウ ケンシュウ ガ メザス モノ  
ローマ字 "Kyōin no jiko keisei oyobi kyaria keisei shien moderu" no kaihatsu ni kansuru kenkyū : korekara no kyōin yōsei saiyō kensyū ga mezasu mono  
別タイトル
名前 Study on the development of the teacher's self-formation and career support model  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 石上, 浩美  
カナ イシガミ, ヒロミ  
ローマ字 Ishigami, Hiromi  
所属 京都市立芸術大学大学院  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2020  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳 Philosophy  
 
144  
2020  
3  
開始ページ 239  
終了ページ 265  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this study, we assumed that the self-formation of a teacher is to be perceived from a viewpoint of developmental career formation throughout the life is to be established on the base of cooperativity and meta-cognitive activities. So, "a model was developed to supporting the self-formation and career formation of teachers" based on the qualitative and quantitative surveys for incumbent teachers. As a result, in this model, we showed the following three points : (1) Developing both of the in-school and legal training that meet with the needs of teachers working on-site. (2) Necessity of school support for the teaching profession career formation while retraining the colleagueness. (3) Promotion of community development in which home, school, and community are unified. This study also could provided for fostering curricula and teacher's training programs for the future.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
特集 : 伊東裕司教授 退職記念号
寄稿論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 09, 2020 09:45:20  
作成日
Jun 09, 2020 09:45:20  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jun 9, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 144 (202003)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 二〇二三年度三田... (734) 1st
2位 出生率及び教育投... (554)
3位 『うつほ物語』俊... (437)
4位 新自由主義に抗す... (412)
5位 731部隊と細菌戦 ... (319)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2452) 1st
2位 家族主義と個人主... (1809)
3位 731部隊と細菌戦 ... (736)
4位 新参ファンと古参... (438)
5位 猫オルガンとはな... (383)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース