アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000144-0239.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:793.0 KB
|
Last updated |
:Jun 9, 2020 |
Downloads |
: 885 |
Total downloads since Jun 9, 2020 : 885
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
「教員の自己形成およびキャリア形成支援モデル」の開発に関する研究 : これからの教員養成・採用・研修がめざすもの
|
カナ |
「キョウイン ノ ジコ ケイセイ オヨビ キャリア ケイセイ シエン モデル」 ノ カイハツ ニ カンスル ケンキュウ : コレカラ ノ キョウイン ヨウセイ サイヨウ ケンシュウ ガ メザス モノ
|
ローマ字 |
"Kyōin no jiko keisei oyobi kyaria keisei shien moderu" no kaihatsu ni kansuru kenkyū : korekara no kyōin yōsei saiyō kensyū ga mezasu mono
|
|
別タイトル |
名前 |
Study on the development of the teacher's self-formation and career support model
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
石上, 浩美
|
カナ |
イシガミ, ヒロミ
|
ローマ字 |
Ishigami, Hiromi
|
所属 |
京都市立芸術大学大学院
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
Philosophy
|
巻 |
|
号 |
144
|
年 |
2020
|
月 |
3
|
開始ページ |
239
|
終了ページ |
265
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this study, we assumed that the self-formation of a teacher is to be perceived from a viewpoint of developmental career formation throughout the life is to be established on the base of cooperativity and meta-cognitive activities. So, "a model was developed to supporting the self-formation and career formation of teachers" based on the qualitative and quantitative surveys for incumbent teachers. As a result, in this model, we showed the following three points : (1) Developing both of the in-school and legal training that meet with the needs of teachers working on-site. (2) Necessity of school support for the teaching profession career formation while retraining the colleagueness. (3) Promotion of community development in which home, school, and community are unified. This study also could provided for fostering curricula and teacher's training programs for the future.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|