アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00150430-00000131-0267.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:963.4 KB
|
Last updated |
:Apr 19, 2013 |
Downloads |
: 3083 |
Total downloads since Apr 19, 2013 : 3083
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
文化的リテラシー論と批判的リテラシー論における「内容を知る(knowing that)」ことと「方法を知る(knowing how)」こと
|
カナ |
ブンカテキ リテラシーロン ト ヒハンテキ リテラシーロン ニ オケル 「ナイヨウ オ シル (knowing that) 」 コト ト 「ホウホウ オ シル (knowing that)」 コト
|
ローマ字 |
Bunkateki riterashiiron to hihanteki riterashiiron ni okeru "naiyo o shiru (knowing that) koto" to "hoho o shiru (knowing how) koto"
|
|
別タイトル |
名前 |
The analysis of cultural literacy and critical literacy from the framework of "knowing that" and "knowing how"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
翟, 高燕
|
カナ |
ジェー, コーエン
|
ローマ字 |
Zhai, Gaoyan
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
三田哲學會
|
カナ |
ミタ テツガクカイ
|
ローマ字 |
Mita tetsugakukai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2013
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
哲學
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
131
|
年 |
2013
|
月 |
3
|
開始ページ |
267
|
終了ページ |
295
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper presents a review and assessment of knowing to explainthe position of cultural literacy from the viewpoint of "knowingthat" and "knowing how". The existing knowing understanding ofcultural literacy is criticized by critical literacy, but it will bechanged by using the interpretations of comparison between culturalliteracy of E. D. Hirsch, Jr. and critical literacy. In the first part ofthis paper, a review of cultural literacy and critical literacy will bedescribed. The second and third section, will analyze Hirsch's understandingof knowing contrasted with that of critical literacy theoryfrom the framework of "knowing that" and "knowing how". Finally,this paper concludes with a discussion about new interpretationabout "knowing how" of cultural literacy, and its effect to critical literacyon "knowing that".
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|