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AN00150430-00000110-0003  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル コミュニケーションとしての広告研究 : その学際的探索の糸口としての「広告の形成(shaping)」  
カナ コミュニケーション トシテ ノ コウコク ケンキュウ : ソノ ガクサイテキ タンサク ノ イトグチ トシテ ノ 「コウコク ノ ケイセイ (shaping)」  
ローマ字 Komyunikeshon toshite no kokoku kenkyu : sono gakusaiteki tansaku no itoguchi toshite no "kokoku no keisei (shaping)"  
別タイトル
名前 An exploration of advertising as communication : an interdisciplinary and investigative approach to 'shaping advertising'  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 水野, 由多加  
カナ ミズノ, ユタカ  
ローマ字 Mizuno, Yutaka  
所属 京都工芸繊維大学繊維学部  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 2003  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
110  
2003  
3  
開始ページ 1  
終了ページ 35  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The author tried to make a bridge between research on advertising in marketing aspects and sociological (in its wide meanings) aspects in this paper, in order to make a deeper understanding beyond modern frameworks. He told that effective advertising would 'be shaped where new meaning cleaping into a gap from shared code of interpretation,' 'make new values unite,' as a consequence, and 'be also shaped favorable advertising by the society.' Shaped favorable advertising by the society might be a way of designing to advertising, affording a framework to the real world, and taking into considerations of public, ethics, and bounded resources.
 
目次
はじめに
1. 本稿の論点 : 創造,新しさへの論理探索
2. 見出される「隠された広告効果」 : 新しい知識の結びつき
3. 受け手の「能動性」 : 情報消費社会の基本認識
4. 脱構築の記号論 : ズレが生成する新たな解釈コード
5. フレームとメッセージの交錯 : 演出要素それ自体の役割
6. ズレが引き込もうとするもの : 異人性・外部性としての広告
7. 広告は誰のものか : 広告における公共性と倫理
8. 脱構築の広告研究の深化に向けて : 広告研究展望への姿勢
謝辞
 
キーワード
 
NDC
 
注記
特集コミュニケーション課程の諸相
論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 05, 2010 09:00:00  
作成日
Oct 05, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 110 (200303)
 
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