慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN00150430-00000071-0065  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN00150430-00000071-0065.pdf
Type :application/pdf Download
Size :2.4 MB
Last updated :Sep 21, 2010
Downloads : 920

Total downloads since Sep 21, 2010 : 920
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル コッポ・ディ・マルコヴァルドの研究 : その2 アトリビューションと評価をめぐって  
カナ コッポ・ディ・マルコヴァルド ノ ケンキュウ : ソノ 2 アトリビューション ト ヒョウカ オ メグッテ  
ローマ字 Koppo di Marukovarudo no kenkyu : sono 2 atoribyushon to hyoka o megutte  
別タイトル
名前 A study on Coppo di Marcovaldo : part II around the attributions  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 末吉, 雄二  
カナ スエヨシ, ユウジ  
ローマ字 Sueyoshi, Yuji  
所属 慶應義塾大学文学部  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 三田哲學會  
カナ ミタ テツガクカイ  
ローマ字 Mita tetsugakukai  
日付
出版年(from:yyyy) 1980  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 哲學  
翻訳  
 
71  
1980  
3  
開始ページ 65  
終了ページ 96  
ISSN
05632099  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper follows the part I (Tetsugaku, N, 70.1979), and connsists of five chapters. 1) The profile of Coppo reconstructed by E. B. Garrison. The profile, reported referring to some objections expressed by R. Salvini and others, can be considered to be typical one, and offers the basis for further discussions. 2) Coppo and 'Baldi Saint Francis Master' 3) Coppo and Meliore, and the Florentine Baptistery Mosaics In these chapters, relatively new attributions are reported and discussed. These attributions show that Coppo's early stage was connected to other florentine painters more closely than it was once thought. The baptistery Mosaics are considered co-operative works through which these florentine painters' close inter-relationships are established. There, Coppo played a leading part. 4) "Madonna Hodegitria" seated on the "Lyre-backed Throne" Coppo's "Madonna" s are discussed from the iconographical and formal points of view. Coppo integrated many motifs which differ in its origin, expressing human feelings of mother and child. This can be considered Occidental character and a revolusion in the Duecento painting. 5) Conclusion we cann't say whether Coppo painted himself the "Orvieto Madonna" or not. We can recognize in it the development of Coppo's art, but in the "Pistoia Cross" we cann't recognize any development.
 
目次
1) E. B. ガリスンによるコッポ像
2) コッポとバルディのサン・フランチェスコの画家
3) コッポとメリオーレおよびフィレンツェ洗礼堂クーポラのモザイク
4) リラ形玉座に坐すホディギトリア型マドンナ
5) 結び
 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 21, 2010 09:00:00  
作成日
Sep 21, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 文学部 / [哲学] 哲学 / 71 (198003)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 新自由主義に抗す... (427) 1st
2位 斎藤隆夫の「粛軍... (340)
3位 慶應義塾図書館史... (271)
4位 認知文法から考え... (265)
5位 M&Aにおける... (263)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 <<Qu'... (1470) 1st
2位 新参ファンと古参... (437)
3位 731部隊と細菌戦 ... (314)
4位 日本における美容... (268)
5位 新自由主義に抗す... (267)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース