アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00550001-0025.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:917.7 KB
|
Last updated |
:Apr 12, 2017 |
Downloads |
: 1540 |
Total downloads since Apr 12, 2017 : 1540
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
体育授業における個人種目と集団種目の違いと授業前後におけるモチベーションの変化について
|
カナ |
タイイク ジュギョウ ニ オケル コジン シュモク ト シュウダン シュモク ノ チガイ ト ジュギョウ ゼンゴ ニ オケル モチベーション ノ ヘンカ ニ ツイテ
|
ローマ字 |
Taiiku jugyo ni okeru kojin shumoku to shudan shumoku no chigai to jugyo zengo ni okeru mochibeshon no henka ni tsuite
|
|
別タイトル |
名前 |
Relationship between difference of sport type and change of motivation in college physical education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
近藤, 明彦
|
カナ |
コンドウ, アキヒコ
|
ローマ字 |
Kondo, Akihiko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
加藤, 大仁
|
カナ |
カトウ, ヒロヒト
|
ローマ字 |
Kato, Hirohito
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
佐々木, 玲子
|
カナ |
ササキ, レイコ
|
ローマ字 |
Sasaki, Reiko
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
永田, 直也
|
カナ |
ナガタ, ナオヤ
|
ローマ字 |
Nagata, Naoya
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所助教
|
所属(翻訳) |
Research associate, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
山内, 賢
|
カナ |
ヤマウチ, ケン
|
ローマ字 |
Yamauchi, Ken
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
55
|
号 |
1
|
年 |
2016
|
月 |
1
|
開始ページ |
25
|
終了ページ |
27
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this study, we categorized classes as individual-sport or team-sport and examined the influences of the different sport types on students' motivation. The participants were 140 students (18-25 years old) enrolled in classes for individual-sport (aerobics and fitness training) and team-sport (basketball and handball). We used a motivation scale for exercise adherence based on self-determination theory. It was administered on the first and final day of classes. Data were analyzed with a two-way ANOVA. Intrinsic motivation and identified regulation scores for individual-sport and team-sport on the final day of classes were higher than on the first day and there was an interaction between sport types and class day. Data suggest that individual-sport participation changed the purpose of their activity.
|
|
目次 |
|
キーワード |
college physical education
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Nov 2, 2017 | | フリーキーワード, 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|