アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00069467-00000053-0099.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
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Last updated |
:Jun 25, 2024 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
「心の理論の発達」と「文脈に応じた発話行使能力」の関係に関する予備的調査
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カナ |
「ココロ ノ リロン ノ ハッタツ」ト「ブンミャク ニ オウジタ ハツワ コウシ ノウリョク」ノ カンケイ ニ カンスル ヨビテキ チョウサ
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ローマ字 |
"Kokoro no riron no hattatsu" to "bunmyaku ni ōjita hatsuwa kōshi nōryoku" no kankei ni kansuru yobiteki chōsa
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別タイトル |
名前 |
The development of the theory of mind and the execution of clear speech : a preliminary study with Japanese children
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
桃生, 朋子
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カナ |
モノウ, トモコ
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ローマ字 |
Monou, Tomoko
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所属 |
目白大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
磯部, 美和
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カナ |
イソベ, ミワ
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ローマ字 |
Isobe, Miwa
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所属 |
山梨大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
岡部, 玲子
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カナ |
オカベ, レイコ
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ローマ字 |
Okabe, Reiko
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所属 |
専修大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
川原, 繁人
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カナ |
カワハラ, シゲト
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ローマ字 |
Kawahara, Shigeto
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所属 |
慶應義塾大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
小林, ゆきの
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カナ |
コバヤシ, ユキノ
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ローマ字 |
Kobayashi, Yukino
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所属 |
筑波技術大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
皆川, 泰代
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カナ |
ミナガワ, ヤスヨ
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ローマ字 |
Minagawa, Yasuyo
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所属 |
慶應義塾大学
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学言語文化研究所
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ゲンゴ ブンカ ケンキュウジョ
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ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gengo bunka kenkyūjo
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2022
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学言語文化研究所紀要
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翻訳 |
Reports of the Keio Institute of Cultural and Linguistic Studies
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巻 |
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号 |
53
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年 |
2022
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月 |
3
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開始ページ |
99
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終了ページ |
111
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
Speakers often manipulate their articulations in such a way that their articulatory consequences are more clearly conveyed to listeners, especially in various contexts where their “normal” articulations may result in misperception of the intended messages. The current experiment explored at what developing-stage Japanese-speaking children acquire the ability to execute this sort of articulatory manipulation. We found that the children who are 2 or 3 years old (2;6~3;5), at least some of them, can indeed adjust their articulations, when they are asked to repeat what they uttered. We also explored the relationship between this ability to speak clearly and the development of “the theory of mind,” with the hypothesis that speaking clearly entails an ability to be able to guess what it is like for listeners to receive acoustic signals of the normal, unadjusted speech. The experiment shows, however, that there was no clear evidence for the correlation between the ability to speak clearly and the acquisition of the theory of mind.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
May 25, 2022 | | インデックス を変更 |
Oct 3, 2022 | | 著者 著者ID,著者 名前,著者 カナ,著者 ローマ字,著者 所属,著者 所属(翻訳),著者 役割,著者 外部リンク を変更 |
Jun 25, 2024 | | JaLCDOI を変更 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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