アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20220000-0023.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:718.3 KB
|
Last updated |
:Oct 2, 2023 |
Downloads |
: 115 |
Total downloads since Oct 2, 2023 : 115
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Estrategias lingüísticas familiares en la enseñanza del español como lengua de herencia en Japón
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
国内におけるスペイン語継承語に関する考察 : 家庭内の言語使用を例に
|
カナ |
コクナイ ニ オケル スペインゴ ケイショウゴ ニ カンスル コウサツ : カテイナイ ノ ゲンゴ シヨウ オ レイ ニ
|
ローマ字 |
Kokunai ni okeru Supeingo keishōgo ni kansuru kōsatsu : kateinai no gengo shiyō o rei ni
|
|
著者 |
名前 |
新谷, ロクサナ
|
カナ |
シンタニ, ロクサナ
|
ローマ字 |
Shintani, Roxana
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部訪問講師 (招聘)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
高畠, 理恵
|
カナ |
タカバタケ, リエ
|
ローマ字 |
Takabatake, Rie
|
所属 |
慶應義塾大学商学部講師 (非常勤); 慶應義塾大学総合政策学部講師 (非常勤); 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部講師 (非常勤)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
高山, パトリシア
|
カナ |
タカヤマ, パトリシア
|
ローマ字 |
Takayama, Patricia
|
所属 |
立教大学教育講師
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
19
|
号 |
|
年 |
2022
|
月 |
|
開始ページ |
23
|
終了ページ |
45
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This study examines the family language strategies used to maintain Spanish as a heritage language (HL) in Japan. Some families choose to divide their linguistic roles and language choices according to the context, parents teaching practices, learning resources, school policies and community activities. As the majority of the Spanish Heritage Language Learners (SHLLs) are attending public schools, language shift to the dominant and majority language is usually the major trend among the SHLLs.
This research discloses the main problems and needs of the SHLLs and their families outside the formal education in Japanese schools, and examines how parents are coping with the HL maintenance in Japan. This research focuses on international couples with one Spanish-speaking parent and his/her Japanese partner. Based on online, structure and unstructured interviews and questionnaires to parents, we present the results of the families' characteristics, parents' approaches and the main SHLLs' needs and motivations to maintain the HL.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Spanish as a Heritage Language Education
|
Migrants' Language Education
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|