アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20200000-0127.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:Oct 25, 2021 |
Downloads |
: 334 |
Total downloads since Oct 25, 2021 : 334
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
慶應義塾大学外国語教育研究センター研究プロジェクト「グローバル化に対応した外国語教育推進事業」における高大協働による取り組みとその実践例
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター ケンキュウ プロジェクト「グローバルカ ニ タイオウシタ ガイコクゴ キョウイク スイシン ジギョウ」ニ オケル コウダイ キョウドウ ニ ヨル トリクミ ト ソノ ジッセンレイ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā kenkyū purojekuto "Gurōbaruka ni taiōshita gaikokugo kyōiku suishin jigyō" ni okeru kōdai kyōdō ni yoru torikumi to sono jissenrei
|
|
別タイトル |
名前 |
"Foreign language education project to foster the competencies required in a globalized society", a high school-university collaboration designed by the Keio Research Center for Foreign Language Education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
縣, 由衣子
|
カナ |
アガタ, ユイコ
|
ローマ字 |
Agata, Yuiko
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター助教 (有期)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
境, 一三
|
カナ |
サカイ, カズミ
|
ローマ字 |
Sakai, Kazumi
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
17
|
号 |
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
127
|
終了ページ |
154
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This is a report on the "Foreign Language Education Project to Foster the Competencies Required in a Globalized Society", a 2020 project led by the Keio Research Center for Foreign Language Education to promote secondary education in foreign languages other than English.
Participants drew up lesson plans for foreign language classes using a Backward Design methodology. Firstly, class objectives for the year and each curriculum unit were established and performance tasks designed to accomplish these objectives. Participants also discussed how to break these objectives down into the Three Competencies defined by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology's Course of Study.
This paper analyzes how teaching practices based on these lesson plans were implemented by Korean, Spanish, Chinese, German and French instructors in secondary school classes provided to students in Kanagawa Prefecture and Tokyo.
The analysis concluded that the execution of lessons was effective in improving students' understanding and motivation to learn. The project also highlighted aspects unique to foreign language education including awareness of the characteristics of one's own culture and mother tongue, the cultivation of metalinguistic ability, and the possibilities of multicultural education.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Oct 25, 2021 | | インデックス を変更 |
Oct 25, 2021 | | 著者 外部リンク,著者 名前,著者 カナ,版 版,出版地 場所,出版者 名前,出版者 カナ,抄録 内容 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|