アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20190000-0073.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:582.6 KB
|
Last updated |
:Mar 10, 2020 |
Downloads |
: 618 |
Total downloads since Mar 10, 2020 : 618
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
高等学校ドイツ語授業におけるパフォーマンス課題の実践報告
|
カナ |
コウトウ ガッコウ ドイツゴ ジュギョウ ニ オケル パフォーマンス カダイ ノ ジッセン ホウコク
|
ローマ字 |
Kōtō gakkō Doitsugo jugyō ni okeru pafōmansu kadai no jissen hōkoku
|
|
別タイトル |
名前 |
Report on a performance task practiced in a Keio Senior High School German class
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
吉村, 創
|
カナ |
ヨシムラ, ソウ
|
ローマ字 |
Yoshimura, Sō
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
矢田部, 清美
|
カナ |
ヤタベ, キヨミ
|
ローマ字 |
Yatabe, Kiyomi
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部講師 (非常勤); 慶應義塾大学外国語教育研究センター兼任研究員; 芝浦工業大学システム理工学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
境, 一三
|
カナ |
サカイ, カズミ
|
ローマ字 |
Sakai, Kazumi
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
16
|
号 |
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
73
|
終了ページ |
93
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This report is on a performance task practiced in November 2018 in the class "German II", which is offered to third-year students in Keio Senior High School. In this task, the students made five groups, and each group showed two students from Germany one of five buildings or rooms in the school (the main school building, the cafeteria, the training room, the library and the Japanese-style room). Each group described their assigned building or room in German, and then answered questions from the German students.
To prepare for the task, the students made drafts for the school tour using words and expressions based on in-class and textbook materials, and used their knowledge to create "their own German". Then, they improved their texts by performing peer-review and suggesting changes to each other.
According to the students' self-evaluation, after doing the performance task they felt that they hadn't yet acquired enough skills to complete the task, especially related to understanding and answering questions from the German students. But through the practice of this task they raised their awareness of strategies to adopt in order to communicate and learn more effectively.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|