慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20190000-0073  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20190000-0073.pdf
Type :application/pdf Download
Size :582.6 KB
Last updated :Mar 10, 2020
Downloads : 579

Total downloads since Mar 10, 2020 : 579
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル 高等学校ドイツ語授業におけるパフォーマンス課題の実践報告  
カナ コウトウ ガッコウ ドイツゴ ジュギョウ ニ オケル パフォーマンス カダイ ノ ジッセン ホウコク  
ローマ字 Kōtō gakkō Doitsugo jugyō ni okeru pafōmansu kadai no jissen hōkoku  
別タイトル
名前 Report on a performance task practiced in a Keio Senior High School German class  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 吉村, 創  
カナ ヨシムラ, ソウ  
ローマ字 Yoshimura, Sō  
所属 慶應義塾高等学校教諭  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 矢田部, 清美  
カナ ヤタベ, キヨミ  
ローマ字 Yatabe, Kiyomi  
所属 慶應義塾大学経済学部講師 (非常勤); 慶應義塾大学外国語教育研究センター兼任研究員; 芝浦工業大学システム理工学部教授  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 境, 一三  
カナ サカイ, カズミ  
ローマ字 Sakai, Kazumi  
所属 慶應義塾大学経済学部教授  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前  
カナ  
ローマ字  
所属  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā  
日付
出版年(from:yyyy) 2019  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
16  
 
2019  
 
開始ページ 73  
終了ページ 93  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This report is on a performance task practiced in November 2018 in the class "German II", which is offered to third-year students in Keio Senior High School. In this task, the students made five groups, and each group showed two students from Germany one of five buildings or rooms in the school (the main school building, the cafeteria, the training room, the library and the Japanese-style room). Each group described their assigned building or room in German, and then answered questions from the German students.
To prepare for the task, the students made drafts for the school tour using words and expressions based on in-class and textbook materials, and used their knowledge to create "their own German". Then, they improved their texts by performing peer-review and suggesting changes to each other.
According to the students' self-evaluation, after doing the performance task they felt that they hadn't yet acquired enough skills to complete the task, especially related to understanding and answering questions from the German students. But through the practice of this task they raised their awareness of strategies to adopt in order to communicate and learn more effectively.
 
目次

 
キーワード
パフォーマンス課題  

資質・能力  

5つの領域  

逆向き設計  

ルーブリックを用いた評価  
NDC
 
注記
調査・実践報告
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 10, 2020 10:53:46  
作成日
Mar 10, 2020 10:53:46  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 10, 2020    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 16 (2019)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 Open-domain dial... (1573) 1st
2位 石垣島の「エコツ... (665)
3位 Bidet toilet use... (497)
4位 731部隊と細菌戦 ... (469)
5位 新自由主義に抗す... (371)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 アセトアニリドの... (970) 1st
2位 インフルエンサー... (461)
3位 石垣島の「エコツ... (423)
4位 Potent mouse mon... (415)
5位 酢酸エステル類の... (398)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース