アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20140000-0137.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.9 MB
|
Last updated |
:Mar 27, 2015 |
Downloads |
: 1585 |
Total downloads since Mar 27, 2015 : 1585
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
慶應義塾の第二外国語教育における高校・大学の連携についての意識調査 : フランス語とドイツ語に関する調査結果の概要と分析
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ノ ダイニ ガイコクゴ キョウイク ニ オケル コウコウ・ダイガク ノ レンケイ ニ ツイテ ノ イシキ チョウサ : フランスゴ ト ドイツゴ ニ カンスル チョウサ ケッカ ノ ガイヨウ ト ブンセキ
|
ローマ字 |
Keio gijuku no daini gaikokugo kyoiku ni okeru koko daigaku no renkei ni tsuite no ishiki chosa : Furansugo to Doitsugo ni kansuru chosa kekka no gaiyo to bunseki
|
|
別タイトル |
名前 |
An attitude survey of French and German learners on the coordination between Keio high schools and university : a summary and analysis of the results
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
治山, 純子
|
カナ |
ハルヤマ, ジュンコ
|
ローマ字 |
Haruyama, Junko
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター助教
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
平高, 史也
 |
カナ |
ヒラタカ, フミヤ
|
ローマ字 |
Hirataka, Fumiya
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
境, 一三
 |
カナ |
サカイ, カズミ
|
ローマ字 |
Sakai, Kazumi
|
所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
11
|
号 |
|
年 |
2014
|
月 |
|
開始ページ |
137
|
終了ページ |
176
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This article reports on the results of a questionnaire survey targeting university students who studied French or German as a second foreign language (L3) before entering Keio University. The freshmen and sophomores in the L3 classes (which included Chinese and Spanish along with French and German) and university professors and high school teachers in charge of the classes participated in the survey. The survey investigated their awareness and attitude towards coordination between high schools and universities. In this article, we focused on the responses of the students who took French and German. The valid responses provided by students were 120 in French, and 51 in German.
Some similarities were observed between the students studying French and German. First, the students attached great importance to the role of culture in their choice of language for study. Second, the university students tended to place great value on all four skills: listening, reading, writing, and speaking.
The questionnaire survey revealed that many students think that it is better to have classes only for experienced learners (i.e., those who have already studied the language), and that they would appreciate such classes. The results of this study can be used to develop teaching materials and a curriculum that bridge high school and university education.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|