アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA00266091-20040300-0017.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:81.9 KB
|
Last updated |
:Aug 30, 2024 |
Downloads |
: 1641 |
Total downloads since Aug 30, 2024 : 1641
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
The impact of Japanese popular culture on the Singaporean youth
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Hao, Xiaoming
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
Associate professor of the School of Communication & Information of Nanyang Technological University, Singapore
|
所属(翻訳) |
南洋理工大学
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
Teh, Leng Leng
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
所属 |
Assistant manager of the Industry Development Division of the Media Development Authority of Singapore
|
所属(翻訳) |
シンガポールメディア開発庁
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
Institute for Media and Communications Research, Keio University
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2004
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio communication review
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
26
|
年 |
2004
|
月 |
3
|
開始ページ |
17
|
終了ページ |
36
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Cool' is out, 'Kawaii' is in. While the word 'cool' originates from the American culture, the word 'Kawaii' means 'cute' in Japanese. This 'cute' culture has swept across Asia like a tornado, challenging the once almighty Western culture for popularity.
If the trend continues, will it cause callous denial of the local culture? Will the consumption of the Japanese media and popular cultural activities teach youngsters from other Asian countries a common worldview, roles and values, the Japanese way? How does it affect the lifestyle and behavior of other Asian youth?
To find out the answers, this study surveyed 620 students from secondary schools and polytechnics in Singapore to explore the influence of the Japanese popular culture on the respondents in terms of their perception of the Japanese and their products as well as their desire to own Japanese goods.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Aug 30, 2024 | | 出版者 名前,抄録 内容 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|