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AA00266091-20040300-0017  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル The impact of Japanese popular culture on the Singaporean youth  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 Hao, Xiaoming  
カナ  
ローマ字  
所属 Associate professor of the School of Communication & Information of Nanyang Technological University, Singapore  
所属(翻訳) 南洋理工大学  
役割  
外部リンク  

名前 Teh, Leng Leng  
カナ  
ローマ字  
所属 Assistant manager of the Industry Development Division of the Media Development Authority of Singapore  
所属(翻訳) シンガポールメディア開発庁  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Institute for Media and Communications Research, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2004  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio communication review  
翻訳  
 
26  
2004  
3  
開始ページ 17  
終了ページ 36  
ISSN
03887596  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
Cool' is out, 'Kawaii' is in. While the word 'cool' originates from the American culture, the word 'Kawaii' means 'cute' in Japanese. This 'cute' culture has swept across Asia like a tornado, challenging the once almighty Western culture for popularity.
If the trend continues, will it cause callous denial of the local culture? Will the consumption of the Japanese media and popular cultural activities teach youngsters from other Asian countries a common worldview, roles and values, the Japanese way? How does it affect the lifestyle and behavior of other Asian youth?
To find out the answers, this study surveyed 620 students from secondary schools and polytechnics in Singapore to explore the influence of the Japanese popular culture on the respondents in terms of their perception of the Japanese and their products as well as their desire to own Japanese goods.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 30, 2024 10:59:21  
作成日
Sep 13, 2016 15:31:15  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Aug 30, 2024    出版者 名前,抄録 内容 を変更
 
インデックス
/ Public / メディア・コミュニケーション研究所 / Keio communication review / 26 (2004)
 
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