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AA00260481-19990000-00737462  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Advertising and social indicators : a reappraisal after two decades  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 清水, 猛  
カナ シミズ, タケシ  
ローマ字 Shimizu, Takeshi  
所属 Keio University  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Society of Business and Commerce, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 1999  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio business review  
翻訳  
37(1999)  
 
 
 
開始ページ A1  
終了ページ A12  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This paper presents a new type of social indicator analysis in order to determine the relation between society and advertising cost. First, through principal component analysis, each prefecture as a regional society will be represented by three synthetic social indicators, categorized as urbanization, saturation and pettiness. Then, we will examine the relation between these three indicators and the advertising. Based on a three-term analysis over a period of about 20 years, we will trace changes in the properties in each prefecture, thereby building a model for area developmental stages that can explain and predict changes in advertising cost. This paper proposes that this new analytical method can be applied not only to advertising, but also to marketing in general.
 
目次

 
キーワード
advertising cost  

social indicators  

principal component analysis  

multiple regression analysis  

area developmental stages model  

retail labor productivity  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 12, 2019 11:19:46  
作成日
Jan 08, 2008 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 14, 2008    フリーキーワード, キーワード を変更
Mar 17, 2008    タイトル, フリーキーワード, タイトル タイトル, キーワード を変更
Nov 25, 2008    フリーキーワード, 巻, 年, キーワード を変更
Nov 25, 2008    フリーキーワード, 出版年, キーワード を変更
Sep 12, 2019    上位タイトル 年 を変更
Sep 12, 2019    日付 出版年(from:yyyy),日付 出版年(to:yyyy),上位タイトル 巻,上位タイトル 年 を変更
 
インデックス
/ Public / 商学部 / Keio business review / 36/37 (1998/1999)
 
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