アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
2022000010-20220027.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:114.3 KB
|
Last updated |
:Jul 1, 2024 |
Downloads |
: 85 |
Total downloads since Jul 1, 2024 : 85
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
中国の現状変更に関する研究 : 日中間航空路と東シナ海の安全保障環境をめぐって
|
カナ |
チュウゴク ノ ゲンジョウ ヘンコウ ニ カンスル ケンキュウ : ニッチュウカン コウクウロ ト ヒガシシナカイ ノ アンゼン ホショウ カンキョウ オ メグッテ
|
ローマ字 |
Chūgoku no genjō henkō ni kansuru kenkyū : Nitchūkan kōkūro to Higashishinakai no anzen hoshō kankyō o megutte
|
|
別タイトル |
名前 |
China against the status quo over the sky : China's air traffic control and its security policy
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
安田, 淳
 |
カナ |
ヤスダ, ジュン
|
ローマ字 |
Yasuda, Jun
|
所属 |
慶應義塾大学法学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Research team head
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2023
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
学事振興資金研究成果実績報告書
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
2022
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
東シナ海上空および台湾海峡上空の航空交通のための航空路や空域がどのように設定され運用されているかを分析することにより、中国がそれらのことを通じてその安全保障政策をどのように推進しているのかを前年度に引き続いて考察した。
研究代表者による既存の研究実績の基礎の上に、現状がどのように変化し、どのような実態へ至っているかを、関連資料に基づいて整理検討した。その際には、中国側のこの分野に関する原資料や報道資料を収集し分析することに重点を置いた。また、日本の航空交通管制関係者や安全保障当局者から現状についての説明を受け、さらに実状を実地に視察した。
これらにより、東シナ海上空に設定されている日中間の航空路の運用と、台湾海峡上空に新たに設定された航空路の運用が、ともに本格化していることが明らかになった。また、東シナ海における中国の航空戦力の活動がますます活発化していることも明確になった。
また、今年度もインターネット上の航空管制関連サイトを通じて情報収集を行った。さらに、航空交通管制の交話を実際に傍受して現状をより理解することを目的として機材を準備し、その運用を試験的に開始した。
こうした基礎的な作業を継続して実施したことにより、今後より深く詳細に本問題を分析し、研究成果を取りまとめる基盤を構築することができた。
This study clarifies the fact that China's air traffic control is being implemented with the aim of changing the status quo regarding the national security environment, examines future directions and impacts on Japan's security environment.
Continuing from the previous year, I organized and examined how the current situation has changed and what the actual situation has been, based on my existing research achievements and related materials. In doing so, I focused on collecting and analyzing source materials and press materials on this topic from the Chinese side. In addition, I received explanations about the current situation from Japanese air traffic control officials and security officials, and also observed the actual situation.
From these, it became clear that the operation of air routes between Japan and China established over the East China Sea and the operation of air routes newly established over the Taiwan Strait are both in full swing. It also became clear that the activities of China's air forces over the East China Sea are becoming increasingly active.
In addition, this year I also collected information through air traffic control-related sites on the Internet. Furthermore, I prepared equipment for the purpose of actually intercepting the conversations of air traffic control and better understanding the current situation and started its operation on a trial basis.
By continuing to carry out such basic work, I was able to build a foundation for analyzing this issue in more depth and detail and compiling research results.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|