アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
2019000007-20190174.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:103.7 KB
|
Last updated |
:Dec 16, 2022 |
Downloads |
: 52 |
Total downloads since Dec 16, 2022 : 52
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
サーチ理論に基づく新たなフィリップス曲線の提示
|
カナ |
サーチ リロン ニ モトズク アラタナ フィリップス キョクセン ノ テイジ
|
ローマ字 |
Sāchi riron ni motozuku aratana Firippusu kyokusen no teiji
|
|
別タイトル |
名前 |
Product cycle and prices : a search foundation
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
寺西, 勇生
 |
カナ |
テラニシ, ユウキ
|
ローマ字 |
Teranishi, Yuki
|
所属 |
慶應義塾大学商学部准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Research team head
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2020
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
学事振興資金研究成果実績報告書
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
2019
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
研究の初期段階である、サーチモデルを基礎にした新たなフィリップス曲線の構築については、過去1年で大きな進展を遂げた。研究結果は、「Mei Dong & Toshiaki Shoji & Yuki Teranishi, 2019. "Product Cycle and Prices: a Search Foundation," Working Papers on Central Bank Communication 009, University of Tokyo, Graduate School of Economics.」に取りまとめている。
研究論文では、まずサーチモデルを基礎にした新たなフィリップス曲線の構築を行った。この新たな価格モデルでは、財の投入と退出がサーチモデルによって表現されており、財サイクルが取り込まれている。また、新規に市場に投入された財の価格設定と、既存財の価格設定は異なるとの性質をモデルに取り込んでいる。その上で、このモデルが日本の財取引のミクロデータの特徴を説明できるのかを検証している。シミュレーションによって、モデルが日本の財取引についてのミクロデータの特徴を上手く再現できることを示した。また、米国のミクロデータを用いた先行研究で示されている財取引の特徴をモデルで再現できるのか検証した。米国のデータについても、モデルがその特徴を上手く再現できることを確認できた。
We build a new price model with a frictional product market. Product cycles naturally emerge by explicitly modeling product entry and exit. Endogenous product cycles are accompanied by price cycles, where first prices can be set in different manners from subsequent prices. Our model generates a New Keynesian Phillips curve as a special case and shows that product market frictions help explain price dynamics. When we calibrate our model using the product level POS data in Japan, our model performs well to explain observations related to a product cycle and a price cycle. In a general equilibrium model, we find that an endogenous product entry can amplify the standard deviation of the inflation rate by 20 percent. A price discounting after a first price further increases this number to 37 percent. Even for the U.S. product level micro data, our model well explains several facts for a product cycle and price.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|