アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
2018000005-20180236.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:113.7 KB
|
Last updated |
:Oct 24, 2022 |
Downloads |
: 210 |
Total downloads since Oct 24, 2022 : 210
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Developing second language task-based assessments using board games
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
|
著者 |
名前 |
Trace, Jonathan
 |
カナ |
トレース, ジョナサン
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学環境情報学部専任講師
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
Research team head
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2019
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
学事振興資金研究成果実績報告書
|
翻訳 |
|
巻 |
|
号 |
|
年 |
2018
|
月 |
|
開始ページ |
|
終了ページ |
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
第二言語のタスクパフォーマンスのデータが実用的で複雑な言語の複数の機能を含む4つの異なるボードゲーム(n = 17)にわたって収集されました。参加者は数時間のプレーの間に、言語が豊富で複雑なボードゲームに参加している間に記録されたビデオとオーディオでした。加えて、参加者がゲーム中に言語をプレイしたり使用したりした経験を振り返るために、タスクの後の調査を実施しました。顕著な傾向を確認するために、定性的なデータを複数の評価者による根拠のあるグラウンデド理論アプローチを用いて転写および分析した。調査データが記述的および単純な相関関係に基づいて定量的に分析された。
データの分析として、次の傾向が明らかになりました:(a)言語のターゲットフォームのアウトプットとモチベーションづけのためにラポールな関係構築が不可欠でした;(b)競争より協力を含む仕事が最高レベルの成果をもたらした。データ記録に基づく、言語のターゲットなフォームの結果するためのルーブリックが開発されていきます。加えて、このプロジェクトに特有のもう一つの注目すべき特徴が交渉された意味に達するのにかかる時間の分析と組み込みです。このプロジェクトの結果と開発されるルーブリックは、タスクベースの言語パフォーマンスアセスメントの設計と検証、および教室でゲームベースのタスクを実装する指導方法の両方に影響があります。
Second language task performance data was collected across four different board games (n = 17) involving multiple features of pragmatic and complex language. Participants were video and audio recorded while engaging in complex, language-rich board games over the course of several hours of play. Participants also completed post-task surveys to reflect on their experiences playing and using language during the games.
A cursory analysis of the data revealed the following trends: (a) rapport building during the game was essential for creating affordances for output in the target forms and motivation; and (b) tasks involving cooperation led to the highest degree of output compared to competition. From transcriptions, a rubric for specific language uses and features will be developed. Another salient feature to be explored unique to this project is the analysis and incorporation of the time it takes to reach successful negotiated meaning, Another potential feature of investigation based on the data is not specific to language form, but the time it takes to reach successful understanding of a concept. The results and rubric developed from this project will have implications for both task-based language performance assessment design and validation, as well as teaching practices that implement game-based tasks in the classroom.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|