慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
0402-1202-0005  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
0402-1202-0005.pdf
Type :application/pdf Download
Size :698.0 KB
Last updated :Feb 22, 2024
Downloads : 1747

Total downloads since Feb 22, 2024 : 1747
 
Release Date
 
Title
Title 芸術表現を促すということ : アート・ワークショップによる創造的教養人の育成の試み  
Kana ゲイジュツ ヒョウゲン オ ウナガス ト イウ コト : アート・ワークショップ ニ ヨル ソウゾウテキ キョウヨウジン ノ イクセイ ノ ココロミ  
Romanization Geijutsu hyogen o unagasu to iu koto : ato wakushoppu ni yoru sozoteki kyoyojin no ikusei no kokoromi  
Other Title
Title Facilitating artistic expression : a framework and methodology to enhance creative literacy through art workshops  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 岡田, 猛  
Kana オカダ, タケシ  
Romanization Okada, Takeshi  
Affiliation 東京大学大学院教育学研究科・情報学環教授  
Affiliation (Translated) Professor, Graduate School of Education, and Interfaculty Initiative in Information Studies, the University of Tokyo  
Role  
Link  

Name 縣, 拓充  
Kana アガタ, タクミツ  
Romanization Agata, Takumitsu  
Affiliation 日本学術振興会特別研究員・千葉大学  
Affiliation (Translated) Research Fellow of the Japan Society for the Promotion of Science, and Chiba University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
藤沢  
Publisher
Name 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku Shonan Fujisawa gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2012  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name Keio SFC journal  
Name (Translated)  
Volume 12  
Issue 2  
Year 2012  
Month  
Start page 61  
End page 73  
ISSN
13472828  
ISBN
9784877384142  
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/003.00120002-0061
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
創造的な社会には、芸術家のように創造活動を専門とする「創造的熟達者」のみならず、創造活動について知識や経験を持ち、創造活動を楽しむ意欲を備えた「創造的教養人」がたくさん存在することが必要である。本論文は、アート・ワークショップの中で頻繁に起こる表現の「提案」と「触発」をキー・コンセプトとして、市民に芸術表現領域での創造的教養を身につけさせるための教育実践の理論的枠組みを提案し、それに基づいた教育実践の一例を紹介した。
 
Table of contents

 
Keyword
芸術表現  

創造性  

創造的熟達者  

創造的教養  

アート・ワークショップ  
NDC
 
Note
特集 学びのための環境デザイン
招待論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 22, 2024 11:02:09  
Creation date
Sep 06, 2013 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Dec 4, 2013    コメント, フリーキーワード, 版, 本文, キーワード を変更
Feb 22, 2024    JaLCDOI,Note 注記 を変更
 
Index
/ Public / Shonan Fujisawa / Keio SFC journal / 12(2) 2012
 
Related to
 

Ranking

most accessed items
1st Open-domain dial... (1649) 1st
2nd 石垣島の「エコツ... (762)
3rd Bidet toilet use... (540)
4th 731部隊と細菌戦 ... (469)
5th 新自由主義に抗す... (372)

most downloaded items
1st アセトアニリドの... (1055) 1st
2nd インフルエンサー... (501)
3rd 石垣島の「エコツ... (439)
4th 興味が引き起こさ... (438)
5th 刑法における因果... (425)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース