慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
0402-1202-0002  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
0402-1202-0002.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.5 MB
Last updated :Feb 22, 2024
Downloads : 1083

Total downloads since Feb 22, 2024 : 1083
 
Release Date
 
Title
Title マルチヴォーカリティが育む未来への学び  
Kana マルチ ヴォーカリティ ガ ハグクム ミライ エノ マナビ  
Romanization Maruchi vokariti ga hagukumu mirai eno manabi  
Other Title
Title Multi-vocal learning environments that prepare everyone for future learning  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 白水, 始  
Kana シロウズ, ハジメ  
Romanization Shirouzu, Hajime  
Affiliation 国立教育政策研究所初等中等教育研究部総括研究官  
Affiliation (Translated) Senior Researcher, Department for Elementary and Secondary Education Research, NIER  
Role  
Link  

Name 遠山, 紗矢香  
Kana トオヤマ, サヤカ  
Romanization Toyama, Sayaka  
Affiliation 静岡大学技術部技術職員  
Affiliation (Translated) Technical Staff, Division of Technical Service, Shizuoka University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
藤沢  
Publisher
Name 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku Shonan Fujisawa gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2012  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name Keio SFC journal  
Name (Translated)  
Volume 12  
Issue 2  
Year 2012  
Month  
Start page 19  
End page 34  
ISSN
13472828  
ISBN
9784877384142  
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/003.00120002-0019
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本稿では、未来の学びが準備される学習環境として、一人ひとりの声が行き交い、異なる考えに触れて自らの考えを見直す建設的な相互作用が推奨される「マルチヴォーカル」な環境を提案した。小学生の一授業におけるマルチヴォーカルな学びとそれを複数の学習研究者で分析した事例、及び意図的に構築されたマルチヴォーカルな環境の中で認知科学を学ぶ大学生の事例を検討した。結果、自分の創り上げた考えが多様性に触れて壊れ、それをまた創り直す経験の繰り返しが、未来に亘ってマルチヴォーカルな学びを期待する基盤となることが示唆された。
 
Table of contents

 
Keyword
マルチヴォーカリティ  

建設的相互作用  

メタ認知  

ジグソー学習法  

概念地図  
NDC
 
Note
特集 学びのための環境デザイン
招待論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Feb 22, 2024 10:56:13  
Creation date
Sep 06, 2013 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Dec 4, 2013    コメント, フリーキーワード, 版, 本文, キーワード を変更
Feb 22, 2024    JaLCDOI,Note 注記 を変更
 
Index
/ Public / Shonan Fujisawa / Keio SFC journal / 12(2) 2012
 
Related to
 

Ranking

most accessed items
1st Open-domain dial... (1649) 1st
2nd 石垣島の「エコツ... (762)
3rd Bidet toilet use... (540)
4th 731部隊と細菌戦 ... (469)
5th 新自由主義に抗す... (372)

most downloaded items
1st アセトアニリドの... (1055) 1st
2nd インフルエンサー... (501)
3rd 石垣島の「エコツ... (439)
4th 興味が引き起こさ... (438)
5th 刑法における因果... (425)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース