アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
0402-0101-0600.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.0 MB
|
Last updated |
:Feb 27, 2024 |
Downloads |
: 1474 |
Total downloads since Feb 27, 2024 : 1474
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
仮想市場法の援用による現実的なノーマライゼイション : 推進政策の研究 : 応能負担の優位性検証を中心に
|
カナ |
カソウ シジョウホウ ノ エンヨウ ニヨル ゲンジツテキナ ノーマライゼイション : スイシン セイサク ノ ケンキュウ : オウノウ フタン ノ ユウイセイ ケンショウ オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
Kaso shijoho no enyo niyoru genjitsutekina nomaraizeishon : suishin seisaku no kenkyu : ono futan no yuisei kensho o chushin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
The study of a policy for the promotion of realistic normalization through the adoption of "CVM" : the illustration of superiority of a financial burden according to the amount of income
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
西山, 敏樹
|
カナ |
ニシヤマ, トシキ
|
ローマ字 |
Nishiyama, Toshiki
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程
|
所属(翻訳) |
Doctoral program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
後明, 賢一
|
カナ |
ゴミョウ, ケンイチ
|
ローマ字 |
Gomyo, Ken'ichi
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期修士課程
|
所属(翻訳) |
Master's program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
有澤, 誠
|
カナ |
アリサワ, マコト
|
ローマ字 |
Arisawa, Makoto
|
所属 |
慶應義塾大学環境情報学部教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Faculty of Environmental Information, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2002
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
1
|
号 |
1
|
年 |
2002
|
月 |
6
|
開始ページ |
126
|
終了ページ |
148
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
我々は、仮想市場法を用い東京圏で市民が必要とする交通環境の障壁除去施策の内容とその必要技術量を貨幣尺度で客観的に計測した。筆者らは、東京圏の交通環境の特徴を適度に反映しつつも平均所得に差がある東京都国立市と神奈川県相模原市で社会調査を行なったが、ほとんどの施策で平均所得が高い国立市民の支払意思額が相模原市民の支払意思額より高く「応能負担」の優位性が実証された。 It is important to remove barriers in the transportation environment. However, engineering studies are inclined to focus on the developers 'financial restrictions and citizens' position. In addition, in many regional policy studies customer satisfaction is dealt with by a survey. Therefore the authors apply "CVM" to measure the amount of technique which citizens require in terms of money, taking the promotion of widespread normalization and the developers' financial limitations into account. As a result, the authors recognized that the larger the citizens' income is, the higher the citizens' "WTP" becomes for improving non-barrier transportation systems becomes. That is, the developers should collect the cost of establishing the non-barrier transportation system according to the scale of household economy.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|