アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00520001-0021.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.2 MB
|
Last updated |
:Jul 6, 2015 |
Downloads |
: 958 |
Total downloads since Jul 6, 2015 : 958
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
体育実技履修学生の社会的スキルおよび自己効力感の水準に関する基礎的検討
|
カナ |
タイイク ジツギ リシュウ ガクセイ ノ シャカイテキ スキル オヨビ ジコ コウリョクカン ノ スイジュン ニ カンスル キソテキ ケントウ
|
ローマ字 |
Taiiku jitsugi rishu gakusei no shakaiteki sukiru oyobi jiko koryokukan no suijun ni kansuru kisoteki kento
|
|
別タイトル |
名前 |
Social skills and self-efficacy in university students taking physical education classes
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
村山, 光義
|
カナ |
ムラヤマ, ミツヨシ
|
ローマ字 |
Murayama, Mitsuyoshi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
加藤, 大仁
|
カナ |
カトウ, ヒロヒト
|
ローマ字 |
Kato, Hirohito
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
須田, 芳正
|
カナ |
スダ, ヨシマサ
|
ローマ字 |
Suda, Yoshimasa
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村松, 憲
|
カナ |
ムラマツ, タダシ
|
ローマ字 |
Muramatsu, Tadashi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
野口, 和行
|
カナ |
ノグチ, カズユキ
|
ローマ字 |
Noguchi, Kazuyuki
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2013
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
52
|
号 |
1
|
年 |
2013
|
月 |
1
|
開始ページ |
21
|
終了ページ |
31
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Focusing on students taking physical education classes in university, we conducted a preliminary study of two test conditions using Kikuchi's Social Skill Scale (KiSS-18) and the General Self-Efficacy Scale (GSES). The primary results of this study were as follows :
1) At the start of the first semester, we observed a significant difference between students who were 18–20 years of age and those who were 21 years of age in KiSS-18 and GSES scores, as well as a significant difference between 1st/2nd and 3rd year students, suggesting that both greater age and education level are related to higher scores on both measures.
2) In most subjects, KiSS-18 and GSES scores in the first semester were higher than the norm of these tests.
3) KiSS-18 scores tended towards a normal distribution, while GSES scores did not fall into a normal distribution.
4) Overall, KiSS-18 and GSES scores improved at the end of each semester, which we calculated by comparing the scores from the beginning and end of the first semester, and those from the beginning and end of the second semester. Students who took the classes in only one semester showed no improvement in scores from the beginning to the end of either semester.
According to the above results, social skills and self-efficacy improved during the experiment according to age and amount of physical education training.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|