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Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_15K20807seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Oct 31, 2019 |
Downloads |
: 156 |
Total downloads since Oct 31, 2019 : 156
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Release Date |
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Title |
Title |
市町村保健師が外部委託を活用するためのマネジメント行為評価ツールの開発
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Kana |
シチョウソン ホケンシ ガ ガイブ イタク オ カツヨウスル タメ ノ マネジメント コウイ ヒョウカ ツール ノ カイハツ
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Romanization |
Shichōson hokenshi ga gaibu itaku o katsuyōsuru tame no manejimento kōi hyōka tsūru no kaihatsu
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Other Title |
Title |
Development of management practice evaluation tool for the municipal public health nurses to utilize outsourcing
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
石川, 志麻
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Kana |
イシカワ, シマ
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Romanization |
Ishikawa, Shima
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Affiliation |
慶應義塾大学・看護医療学部 (藤沢) ・講師
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 50598919
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2019
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2018
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
市町村では特定保健指導や地域包括支援センターの運営等、外部委託により住民へのサービス提供が行われている。市町村保健師はサービスの質の向上に向け、委託側・受託側のそれぞれの立場や、意見の相違などから起きる感情に左右されずに「何が良いのか/どこに課題があるのか」を共有し、それについて「いつまでに・どのように・誰が・何を行うと改善されるのか」を共通認識できることが重要である。そのツールとして1時間程度で実施可能なマトリクス的な枠組みが有効である。特に「誰が」の部分は「保健師・受託事業者・住民」など具体例を示し、それぞれの立場で何をしたらよいのかをフラットに語れる表現で示しておくことが重要である。
In municipalities, services are provided to residents by outsourcing.
Municipal public health nurses must share the issues, regardless of the position of the consignment side and the trustee side, and emotions that arise from differences in opinion. A framework that can commonly recognize "when, how, who will do what and what will be improved" to improve the quality of service is effective as a tool. In particular, it is important that the "Who" part shows concrete examples such as "Health nurses, contractors, residents, etc.," and shows in flat expressions what to do in each position.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 若手研究 (B)
研究期間 : 2015~2018
課題番号 : 15K20807
研究分野 : 公衆衛生看護学
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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